TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Sunday, April 22, 2012

KESIAN ECAH!!!

Kesian aku tengok si Ecah ni. Sejak duduk kat pentas PAS ni, pemimpin PAS yang bingai yang kalau pamir gambar sendiri tak laku, terpaksa jaja gambar Ecah ke merata pelusuk negara. Gambar kat bawah ni, di kawasan Tenggara. Mazlan Aliman tak mahu pulak tayang gambar dia. 

Yang kesiannya si Ecah le, sebab Dayang Ku Intan ni, orang kurang sangat nak komen. Jadi kepada Dayang, sebelum Intan menjadi Kaca, baik le ko tinggalkan PAS tu.



Kempen Mazlan menggunakan gambar Ecah dah jadi gurauan. Lebih-lebih lagi bila kempen memangkah diluar waktu memangkah. Maka kempen tu diguraukan. Lambang PAS yang berlubang dikatakan "bendera Ecah hijau".....jadi boleh pangkah! ....kah...kah...kah... 

Kepada Ecah, kalau betul nak berubah, nakkan anak-anak terbela, jauhkan dari berpolitik. Berubah tu baik. Kalau dah berpolitik, dah seronok terkinja-kinja berkempen, nanti anak ke mana, laki ke mana. Nak berubah, berubah le, duduk diam-diam, betulkan diri dan anak-anak dulu, jangan sibuk nak menyalahkan orang lain. Lagi ramai orang akan hormat anda!

Apapun kempen PAS di Tenggara ni, tak mendatangkan kesan langsung. Umpamanya banner kat bawah ni.


PAS Tenggara hanya buang duit aje. Orang Tenggara tau, bukannya BN yang auta, tapi mamak kat gambar tu yang bapak auta. Lagipun orang BN tau, walaupun DAP cuma bertanding 40 kerusi, tetapi lain-lain kerusi yang ditandingi PAS, semuanya disponsor oleh DAP. PAS mana ada duit. Kalau ada duit, takkan setiap kali ceramah mereka tadah karung? Jadi bila dah kena sponsor, kena le ikut kata yang mengeluarkan modal. Maka kalau menang, DAP yang akan perintah PAS. Maka jadilah PAS yang mengikut telunjuk DAP. Cehhhh.....orang Johor faham sangat dah.

Terima kasih kepada sahabat yang menghantar gambar.


9 comments:

HHalem said...

Tuan:-)

Pasai Ecah ngn Mamak Tongkang dok pi serbu kat Tenggara?

Umno sana ada gentar ka Tuan?..:-)

TENGGARAisSOUTHEAST said...

Ecah tak berani datang, takut kena pangkah!

Anonymous said...

Mamak seko ni...nak rebut jawatan je...dengan BN dulu dah termuntah-muntah...dah kaya sangat dah...kekayaan keluarga 7 keturunan pun tak abis....kes bila tak dapat projek mula nak merajuk...jadi pegang jawatan sebab nak pulun projek ka..nak berbakti kepada rakyat...

Anonymous said...

kalauu bab mamak ni sikit aku tak heran. sampah nak kemana lagi kalau tak kat tempat sampah

Anonymous said...

aiks...pas xda duit ke..baru nk cadang dorang hapuskan yuran PASTI..ye la. pendidikan percuma la katakan

Anonymous said...

Alhamdulillah, baru sekarang nak berubah (menerusi pentas politik lak tu)Bagaimana agaknya jika ada wartawan tanya Ecah tentang anak orang putihnya tu? Dah dapat lebel "HA..." dari JAKIM belum? Tentang mamak sorang ni, bila pi luaq negara aku lah raja ... Bila kat rumah minum sarapan pagi minum apa agaknya? Cuba tanya diri sendiri. Sedaq lah sikit Tan Sri Kadiaq

Assassin Cyber said...

Mohon dipautkan blog saya di blog hebat ini. Blog anda sudah dipautkan.

http://assassincyber.blogspot.com

TQ.

Anonymous said...

Dalam BN pun Mamak ni tak ada jasa apa tah lagi kalau dalam PR??? Dulu masa jadi Menteri Pelancungan pun kebulur dok tanya kenapa tak belah durian lagi ni!!! Macam tak pernah makan durian pulak Mamak Seekor ni!!

Anonymous said...

Alhamdulillah mereka ni berubah jugak. masuk PAS bukan beerti politik semata-mata. Masuk jemaah Islam. Arwah Bob pun sempat berubah. Sekurang2nya mendekati ulama untuk perubahan rohani.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI