TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Sunday, April 15, 2012

JAMPI POK NIK KAT NASI BUNGKUS TAK MENJADI


Pada 6 Mac yang lepas, pok Nik dengan bangganya menyiarkan di laman FBnya dengan tajuk "Kunjung Maaf Orang Asal Pos Belatim".

Pos Belatim ni letaknya di Gua Musang. Menurut pos di laman FB Pok Nik, orang asli Pos Belatim tu datang berkunjung kerana memohon maaf kepadanya. Maka Pok Nik pun menjamulah tetamunya dengan nasi bungkus. Maklum le yang datang tu orang asli. Nak bagi pinggan, mungkin Pok Nik takut pecah. 


Hari ni orang asli dari Gua Musang datang lagi. Tapi datang kali ni tak tahu le samada Pok Nik jamu ke tidak dengan nasi bungkus. Sebab hari ni mereka datang dengan sepanduk. Orang asli datang berdemo kerana mendakwa kerajaan PAS merampas tanah adat nenek moyang mereka dengan mengeluarkan lesen pembalakan dan menjalankan projek Ladang Rakyat.

Susulan dari demo orang asli di hadapan pejabat MB Kelantan pada hari ni, timbul pulak persoalan, betul ke apa yang Pok Nik tulis di FBnya tempohari bahawa orang asal datang berkunjung memohon maaf kepadanya? Sama-sama le kita fikirkan......!

Berita dari SINI


3 comments:

Anonymous said...

Kalau datang orang asli/asal ke rumah pok nik bawa parang ke sabit ke, mesti pok nik tulis dalam FB kata diorang nak mintak asah sabit tu buat tebang lalang

Anonymous said...

sabit tu buat penggal kepala n.ajis lagi bagus, hahahaha

Anonymous said...

Baru je nak berbangga diri datang pula bala....sian

ARTIKEL HANGAT BULAN INI