TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Friday, April 20, 2012

KO NAK BELASAH KE, NAK PIJAK KE, KO PUNYA HAL


Lain macam pulak bunyi tajuk posting aku awal-awal pagi ni. Ini bukannya apa, sekadar nak menjawab satu tulisan di FB seseorang yang berjawatan Pengarah di Al-Baghdadi Training Centre (WPKL). Pusat ni kalau tak silap aku, tempat untuk mengasuh anak-anak mengaji Al Quran dengan teknik Baghdadi.


Aku tulis tajuk posting begitu sebab dia ni baruakan UMNO. Sebenarnya yang salah bukan UMNO. Bebudak tu yang tak sedar diri. Aku dilahirkan dalam keluarga UMNO dan berkeyakinan seluruh ahli keluarga aku tak akan berada dikalangan kelompok mahasewel yang tak sedar diri tu. Maka kalau ada sesiapa yang sepak ke, nak terajang ke, nak pijak ke, lantak korang le.

Keluarga aku yang dari UMNO ni sedar, UMNO yang menerajui pemerintahan Malaysia semenjak merdeka tak pernah barua, malah berjasa. Aku diingatkan, semenjak dari dalam kandungan lagi, aku telah dijaga oleh para 'misi' yang digaji oleh kerajaan UMNO. Lahir sahaja ke dunia, di azan oleh bapak aku yang UMNO, kemudian diberi pelalian dari klinik yang diwujudkan oleh kerajaan yang diterajui oleh UMNO. Besar sikit, bersekolah di sekolah yang didirikan oleh kerajaan diterajui UMNO. Sekolah buruk dapat sekolah baru, juga hasil dari perjuangan UMNO tempat aku yang tak jemu-jemu meminta. Dapat biasiswa, juga dari kerajaan yang diterajui oleh UMNO. Masjid kat tempat aku juga dibangunkan oleh kerajaan yang diterajui oleh UMNO. Ishhhh.....kalau nak tulis jasa UMNO, rasanya tak tertulis, maklumlah sampai van jenazahpun UMNO yang sumbang. Nak mintak derma dengan orang PAS, katanya lebih baik anak-anak dan saudara-mara yang pikul. Bila dah ada van, depa tak nak pulak pikul, tetap gunakan juga.

Aku dapat bini, ustazah tu, juga orang UMNO. Bini sayang aku sebab aku orang UMNO sebab bini aku meluat tengok kengkawan dia yang ada title ustaz dan ustazah dan sokong PAS. Kerjanya lain tak ada, asyik mengkritik kerajaan yang diterajui UMNO yang bagi depa gaji setiap bulan, tapi bab mengular, bab tidur masa mengajar, depa le juara. Ini bukan rekaan, bukan khayalan, cuma tak sampai hati nak postkan gambar depa tengah tidur semasa mengajar.

Bab mahasewel tu, sikitpun aku tak kesian sebab adik-adik aku juga dapat PTPTN dan pinjaman MARA,  tapi semuanya tak kena bayar. Tapi ingat!...adik-adik aku tak payah bayar bukan sebab kami dari keluarga UMNO, tetapi mereka datang ke IPT untuk belajar, bukannya jadi budak suruhan politikus tidak bertanggungjawab dan semuanya cemerlang. Alhamdulillah!

Sepanjang aku hidup, belum ada satupun jasa dari PAS ke, PKR ke, DAP ke, tapi terkena ada le, iaitu bila cuba-cuba nak dengar ceramah mereka, kantung plastik lalu depan mata, tak bagi, malu pulak, kena juga cempak seringgit dua. Kepada Tuan Pengarah, muhasabahlah diri. 


8 comments:

Anonymous said...

As salam.btol ape admin ckp tu.tp bdk2 ni sng dibaruakan r.pemimpin2 pembangkang plak bkn nak pujok diorg suro blek tp galakkan lg.pas2 ble ape2 jd bkn diorg nk btggjwb.umno plak nk dsalahkan.ssh r nk phm diorg ni.aiseyman

Anonymous said...

Mereka barua siapa ?

Anonymous said...

Barua pembangkang r sape lg..barua hawau lakhanat

Anonymous said...

Thumbs up for u admin..!! ;)
Simple & padat..

Anonymous said...

Agak nya si Tuan Pengarah ni di besarkan oleh duit haram mak bapak dia kot! Pasai tu la walaupun bijak dalam bidang ugama, maseh tak ada akhlak!!

cacamarba said...

jadahny g tido kt dataran merdeka tu..dh kena terajang lg mau bising..kalo duduk g belajar kt U diam2 xda org marah pn..buduh..berjuang konon..

Anonymous said...

kalo syg
anak
adik
abang
kakak

tarik balik la
bawak kuar dr golongan
yang tak reti bersyukur tu...

Anonymous said...

Betul ke ajar Alquran..? Bukan kah yang dok sokong PAS ni dah ramai syiah??

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI