TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Saturday, April 21, 2012

PKR NAK IMPORT 300,000 INDIA BAGI KERAKYATAN?

Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) N. Surendan mendakwa kononnya ada 300,000 penduduk Malaysia keturunan India tanpa dokumen pengenalan diri. Nak menguatkan lagi dakwaannya maka semalam Surendran mengetuai kira-kira 200 masyarakat India mengadakan protes di depan pagar Parlimen bagi menuntut kerajaan mengenal pasti 300,000 orang tersebut dan mengeluarkan MyKad kepada mereka. Kenapa tak bawa sekali yang 300,000 orang tu?

Manakala Timbalan Presiden MIC, Dr Subramanian pula berkata kempen MyDaftar yang dilancarkan pada 23 Februari tahun lepas hanya mengenal pasti kira-kira 15,000 penduduk keturunan India di negara ini tanpa dokumen yang relevan dan daripada jumlah itu, hanya 9,529 orang mengemukakan borang permohonan.

Logiknya, kalau orang nak mengadu, tentunya mengadu kepada pihak yang ada kuasa, maka tentunya angka yang diberikan oleh Timbalan Presiden MIC tu boleh diterima dan munasabah jika dibandingkan dengan jumlah keseluruhan masyarakat India di Malaysia ini. 

Kalau dah tak ada kad pengenalan, apa kejadahnya nak mengadu kepada pihak pembangkang. Nampaknya ada kemungkinan si Surendran ni nak import kaum India secara besar-besaran ke Malaysia. Maklum le kat India sana memang banyak kaum India yang sanggup buat apa sahaja. Maka kalau berjaya rancangannya nanti, tidaklah susah untuk mereka mencapai matlamat bila nak bersetinggan di tengah bandar untuk menunjuk perasaan. Cuba korang bandingkan gambar setinggan di India ni dengan setinggal sewel kat Dataran Merdeka.

Di India
Di Dataran Merdeka
Di India
Di Dataran Merdeka
Maka, berhati-hatilah dengan dakwaan PKR ni, jangan sampai bumi bertuah, Tanah Melayu ini dipenuhi oleh gelandangan luar yang diimport untuk kepentingan politik puak pembangkang.




No comments:

ARTIKEL HANGAT BULAN INI