TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Tuesday, April 10, 2012

TAK MINTAK LEMBU SEBAB SENDIRI DAH LEMBU

"Saya jumpa Datuk Seri bukan nak minta lembu...tetapi untuk kepentingan aqidah anak saya," cerita Aishah.

Selepas beliau memakai tudung, Aishah berkata, pihak yang paling awal menyambutnya adalah Nisa'.

Heboh dan bangga bebeno pihak sebelah sana tu bila artis seorang ni berceramah kat pentas mereka. Aku malas nak ulas panjang-panjang, cukuplah dua perenggan kat atas yang dilaporkan oleh Harakah.

Bab perenggan pertama tu, kalau nak nak sangat berpolitik tu, tak payah le nak salahkan menteri kerana masalah keluarga dan rumahtangga sendiri. Dulu masa nak kawin dengan omputih, tak ada pun mintak pendapat atau nasihat menteri. Kenapa bila dah problem, kena cari menteri. Ramai orang lain bermasalah yang sebegini, tak ada pun yang sampai mengadap menteri. Hebat sangat ke penyanyi ni?

Bab kedua tu, kalau setakat pakai tudung nak mintak orang agung-agungkan dan ucap tahniah, tak payah le. Kalau kerana pakai tudung pun nak mintak coverage macam ...... ahhhh lu fikir le sendiri apa nawaitunya. Nasib baik tak disalahkan pulak Dr Mashitah sebab tak menjadi orang pertama menyambutnya.


10 comments:

Anak Lenggong said...

KO sape masalah anak pun nak minta pendapat menteri..tak boleh jumpa imam masjid ataupun pakar kaunseling kee..bodoh punya orang ..sebenarnya ko sedar ko tu dah tak laku so dengan menjadi barua PAS diatas pentas ceramah..ko boleh laa dapat duit untuk menampung kehidupan ko..sama saperti bob lokman jugak konon masuk PAS sebab nak menjaga akidah anak tapi bila dah masuk PAS hari2 asyik dok galak cari duit dipentas ceramah maki hamun..anak tak terjaga jugak..

Anonymous said...

Pakai tudung kewajipan menutup aurat tapi belum tentu hati mereka baik. Tu makcik2 pakai tudung pakai jubah pun curi susu dan baju celah kangkang. Tak terfikir langsung rezeki jadi darah daging haram.

Aisyah pun sama takde otak. Kalau anak tu ada bukti hisap dadah angkara suami, reportlah polis. Ini terkinja2 atas pentas nak jumpa menteri. Lagi satu aku tak cayalah kalau kita cakap elok dan lembut minta tolong dlm satu majlis, menteri terus buat muka bengis. Melainkan kalau dia meninggi diri dan cakap bukan2. Shame U.

Anonymous said...

Dulu masa sedang naik..hebat bukan main lagi..la ni bila dah 'sejuk'..mula nak merapu..dia ingat dia sorang dalam dunia ni yg susah..ramai lagi orang susah tapi tak pernah nak mintak tolong orang lain..pandai2 lah usaha sendiri..kalau jatuh ..pandai2 lah bangun..proses tu berulang sampai la..kejayaan tu muncul..tak pernah salahkan orang lain atas kegagalan diri sendiri!!..tapi belajar menerima kegagalan dan membaiki diri tu penting!!!jangan sebabkan kita susah hari ni maka kita rasa ada HAK ..nak gi maki orang lain..

AKU SUSAH TAPI HATI AKU TENANG

kluangman said...

Dakyah PAS dan pembangkang dah termakan dek mereka yang berotak lembu.

Anonymous said...

Dulu punya la sombong...Masalah anak dan semua masalah sebab dulu kamu tak ingat Allah, joli sana sini dan tak solat sebab banyak tempahan pentas. Hello, pompuan ni semua bala tau, bala atas keluarga kamu. Tu baru bala ujian belum ada yg lumpuh atau cacat. Kalau mula cakap2 fitnah dan merapu, bala besar jatuh atas kepala kau, ingat lembu. Buat masa ni pegi buat senaman dan kurang makan, kuruskan badan dan ubah cara hidup, mungkin Allah akan beri sedikit rezeki dari rezeki haram dan seks dari puak PAS yg sanggup bagi kau RM50.

Anonymous said...

Dulu punya la sombong...Masalah anak dan semua masalah sebab dulu kamu tak ingat Allah, joli sana sini dan tak solat sebab banyak tempahan pentas. Hello, pompuan ni semua bala tau, bala atas keluarga kamu. Tu baru bala ujian belum ada yg lumpuh atau cacat. Kalau mula cakap2 fitnah dan merapu, bala besar jatuh atas kepala kau, ingat lembu. Buat masa ni pegi buat senaman dan kurang makan, kuruskan badan dan ubah cara hidup, mungkin Allah akan beri sedikit rezeki dari rezeki haram dan seks dari puak PAS yg sanggup bagi kau RM50.

Anonymous said...

salah sendiri buat dan menyalahkan orang lain hasil dari kesalahan diri sendiri memang sedap, tetapi tak mengubah apa².

dah tahu anak makan dadah hantar saja kepusat pemulihan dadah, kerajaan dah menyediakan pusat² untuk orang yang makan dadah, atau hantar saja kepusat pemulihan dadah persendirian.

macam² sekolah kerajaan dah bina untuk rakyat menimba ilmu dunia dan akhirat.

masa nak buat anak memang sedap siap cari makjun lagi nak cari kepuasan beraksi diranjang, tapi bila dah dapat anak tak tahu nak mendidik anak agar menjadi manusia berguna didunia dan diakhirat, akhirnya menyalahkan orang lain.

anak hangpa, tanggung jawab hangpa, takanlah sampai pungkuq dengan kote hangpa pun nak suruh kerajaan cuci kuttt. =))

Anonymous said...

Tu laaa, kuat sangat dengar ceramah azhar Idrus.

Anonymous said...

AISYAH BIE BANYAK JUGAK DAPAT NYANYI KAT FUNCTION KERAJAAN..LEPAS NIE CARI ARTIS LAIN LAH....

Anonymous said...

Semalam ada seorang lagi artis masuk PKR kerana katanya kerajaan BN zalim.
Dia pilih PKR sebab ada perkataan 'adil' kot.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI