TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Tuesday, May 29, 2012

NAK JADI MB JOHOR, TAPI TAK PANDAI KIRA

Salahuddin Ayub berkata bahawa cara pembahagian peruntukan saham FGVH akan menjadikan yang kaya bertambah kaya. Laaa...sejak bila pulak Din pandai mengira ni? Betul ke Din apa yang ko dakwa tu? Dulu menentang penyenaraian FGVH, kenapa sekarang sibuk pulak pasal saham? Kalau dulu kata penyenaraian FGVH tu akan merugikan, bagaimana pulak dengan saham tu boleh menyebabkan yang kaya bertambah kaya? Tak paham le aku macam mana Din kira.

Tetiba aje Din mengecam tindakan memperuntukkan 91 juta saham FGVH kepada warga peneroka. Kenapa le Din ko bodoh sangat? Kenapa ko percaya dengan apa yang dicanang oleh PKR tu? Yang ko cerita tu saham yang diperuntukkan melalui MITI. Kenapa ko tak usik bab saham 20% yang diperuntukkan sebagai tabungan untuk peneroka Felda sebagaimana yang dah diumumkan oleh DS Najib. Tabungan 20% saham FGVH tu bersamaan dengan 729,630,300 unit. Kecil ke tu? Ko cerita la sikit bab saham yang 20% tu. Jangan pulak bila dah terperasan bab saham yang 20% yang dijadikan tabungan tu, nanti ko kata sapa yang beli saham tu nanti yang kaya akan menjadi papa.

Lain kali selidik le dulu fakta. Itu le, sibuk-sibuk orang baca Utusan Malaysia, ko baca Harakah yang penuh dengan iklan ubat kuat. Jangan dengar puak PKR tu, orang lain jengah dari depan, depa jengah dari belakang, tentu tak sama. Kalau macam ni, camna ko nak jadi MB Johor....lingkup!


2 comments:

Anonymous said...

Salam Bro,Cita-cita tu memang bagus tapi cermin dulu diri tu.Layak ke tidak !Itu memang salah UMNO kerana tak ajar Din tu bagaimana nak jadi pemimpin yang berkesan.Kalau bercakap aje semua orang boleh bercakap.

Anonymous said...

kuikui salah umno lagi, heran aku orang yang bukan parti umno pun nak kena salahkan umno pesal tak salah parti dia sebab tak ajar betul2??

"Kalau bercakap aje semua orang boleh bercakap." masalahnya bila dorang ni bercakap takder benda lain dah memanjang nak salahkan orang lain je...ada dorang cakap apakah yang mereka dah buat nak membaiki kehidupan contohnya macam kelantan itu sendiri

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI