TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Saturday, May 12, 2012

PESAN KAT ANAK-ANAK


Pesan kat anak-anak. Kalau nak jadi orang bijak, ikut macam Mazlan Aliman. Kerja bodoh-bodohkan orang dan dapat duit. Itu bijak. Kalau nak jadi orang bodohpun, ikut macam Mazlan Aliman. Keluarkan statement-statement bodoh, lepas tu nak jawab tanya orang sebelah. Sebab dia sendiri tak faham. Tengok kat gambar tu, Rosli Yaakob pun pening nak bantu Mazlan jawab soalan.

Jom kita tengok apa yang Mazlan spin lagi pasal FGVH ni. Dengan memperbodoh-bodohkan orang, Mazlan ada banyak duit dan boleh buat flyer berwarna untuk kasi peneroka Felda.


Tengok kat atas ni, peneroka dah buat pinjaman ke? Dah ada akad pinjaman ke? Apa yang peneroka isi hari tu cuma borang untuk persediaan membuat pinjaman. Bila betul nak gunakan pinjaman tersebut, barulah berakad dengan pegawai bank. Sebelum berakad tu nanti, pegawai bank akan berkhutbah le menerangkan segala-galanya. Setuju dan puas hati, baru le berakad. Ye la...macam kita pinjam dengan Bank Rakyat tu. Oh ya....Mazlan mana pernah pinjam dengan bank, duit kutip masa ceramahpun tak habis pakai!


Bab ni pulak bab menakut-nakutkan peneroka dengan istilah BANKRAP. Sebenarnya yang bankrap ni ialah Mazlan. Sebab malas membaca atau tak paham dengan apa yang di baca. 

Mazlan dah baca ke prospektus FGVH tu? Banyak ke saham yang diperuntukkan kepada warga peneroka? Sampai ke RM30,000 kalau saham yang diperolehi melalui 'pink form' tu diambil? Korang percaya le, sekarang ni Mazlan spin pasal bankrap, tapi bila tawaran 'pink form' tu dah diketahui oleh peneroka tentang jumlah unit yang mereka perolehi, Mazlan akan spin lain pulak. Nanti dia kata sikit sangat dan tak cukup. 

Kepada para peneroka, dari dengar Mazlan mencarut pasal FGVH tu, lebih baik duduk depan komputer, ajak anak atau cucu yang pandai, paham Bahasa Inggeris, buka laman ini (klik). Suruh anak cucu terangkan.


1 comment:

Anonymous said...

Agak@ Kalau MR Mazlan jadi pemerentah,Rancangan macam mana nak bagi kt peneroka!kalau pandai bagilah cadangan,dengan FAEDAH2 yang terbaik untuk peneroka!

ARTIKEL HANGAT BULAN INI