TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Wednesday, June 27, 2012

PAS MUNGKIN KEHILANGAN ABBY!

He...he..he..., aku rasa le, umur Abby Abadi bersama PAS tak lama. Rasanya kejap aje. Rupanya PAS masih belum dapat beli Abby lagi, baru setakat sewa untuk duduk atas pentas PAS aje. Sebabnya ialah kerana rupanya Abby masih belum lagi jadi ahli PAS. Bila ditanya berkaitan keahliannya, ini kata Abby,

“Bukan saya tak nak jadi ahli Pas atau nak mengelakkan tetapi masih ramai di luar sana tidak faham agama dan politik tidak boleh dipisahkan. Nak tarik orang masuk parti bukan senang, kena perlahan-lahan. Sebab itu saya masih belum lagi mendaftar sebagai ahli Pas, Apabila saya betul-betul faham baru akan sertai. Bukan tak nak masuk… sabar ya." (ruj)

Abby kata kena perlahan-lahan. Jangan-jangan bila Abby kata nak cari calun Ustaz hari tu, dah ada Ustaz PAS yang gelojoh sampai naik takut Abby dibuatnya?

Dan bila Abby kata bila dia betul-betul faham, maknanya selama ini dia ke hulu ke hilir dengan PAS mungkin atas sebab sewaannya aje. Dia tak pahampun dengan perjuangan PAS. Tapi kalau dia tak pahampun, aku tak salahkan Abby, sebab PAS ni sentiasa berubah-ubah. Kejap boleh, kejap tak boleh, kejap Islam, kejap berkebajikan. Tu belum lagi Lebai-lebai yang macam sesumpah yang sentiasa boleh berubah.


5 comments:

cacamarba said...

abby x paham peejuangan PAS,abis yg dia dok ceramah ats pentas cerita apa?

Anonymous said...

jangan terburu-buru KAK, ada ramai lagi ostad atas pagar.

Anonymous said...

Islam dan politik mesti dipisahkan kalau tak dipisahkan jadilah macam pas bengong tuh. pagi petang siang malam pas melaungkan Islam, tetapi apa jadi dengan pas sekarang, pas memang celaka, membuatkan agama Islam tercemar, masjid tercemar dengan politik kotor pas dan memecahkan umat Islam.

yang penting manusia itu harus menjadi Islam, bila manusia itu menjadi Islam, kemana dia pergi dan berada, bekerja atau tanam anggur, insyaallah dia akan menjadi Islam.

Anonymous said...

Islam danpolitik tak leh dipisahkan..
tu lah jawapan standard puak nak memenangi hati rakyat..
kepala mangkuk hayun dia..
nabi ada parti politik ke?

usin said...

bukan...bukan...bukan. dia belum faham apa yg dia akan dapat bila masuk pas. tengok surat perjanjian dulu bro...boleh makan ke kebulur

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI