TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Friday, June 8, 2012

PEMIMPIN PAKATAN NI BUTA KE TULI?


Sehingga ke saat ini, aku belum mendengar walau seorangpun pemimpin puak Pakatan yang menyalahkan para mahasiswa yang mereka hasut dulu untuk berdemo agar pinjaman PTPTN dihapuskan dan hutang pinjaman sedia ada dimansuhkan.

Apa ke pemimpin Pakatan ni memang tak ada telur? Kenapa nak salahkan kerajaan BN? Kenapa nak salahkan PTPTN? Yang mintak hapus dulu bukannya kerajaan BN. Yang sokong bebudak sewel tu dulu juga bukannya pemimpin BN. Kenapa sekarang nak salahkan BN? Sekurang-kurangnya kerajaan BN ada keberanian untuk menyahut cabaran para mahasiswa yang mahu sangat PTPTN dihapuskan. 

Tak payah le nak bising. MB Selangor yang gagap tu kan dah kata nak apungkan aset Unisel iaitu tanah seluas 500 ekar. Elok le jual tanah tu dan bantu bebudak yang nak belajar tu. Kata kerajaan Pakatan mampu bagi pendidikan percuma. Dulu-dulupun sebelum adanya PTPTN, dah ramai orang Melayu yang tergadai tanah kerana nak bagi pendidikan kepada anak-anak. Elok benarlah sekarang ni, kerajaan Melayu yang disokong oleh DAP gadai pulak tanah yang ada. Kalau sebut aje nak jual, gerenti esok lusa dah ada toke DAP yang sanggup beli.

Cuma yang peliknya ialah si Khalid ni bukan main canang lagi yang Selangor banyak menyimpan rezab tunai semenjak dia tadbir, tapi kenapa baru kena usik sikit aje dah nak gadai tanah? Ada yang suruh ke ni?????


4 comments:

Anonymous said...

Kena ingat, UNISEL tu, bukan IPTA tapi IPTS milik kerajaan negeri. sama taraf dengan mana2 universiti dan kolej universiti swasta yg lain.
jika PTPTN bekukan pjnman kepada pelajar IPTA, aku memang bangkang. tp ni IPTS. jadi menjadi tanggugjawap pemilik universiti/kolej tersebut utk membantu pelajarnya. salah satunya dgn menurunkan yuran universiti atau mansuhkn saja terus yuran universiti.lagipun byk lg institut kewangan lain selain ptptn yg boleh tawarkn pnjaman seperti Yayasan Selangor!!!!

memandangkn bayaran kutipan balik pjman ptptn merosot dgn mendadak selepas anwar minta pelajar supya jangan bayar ptptn, maka memang sewajarnya ptptn lebih utamakan pelajar ipta terlebih dahulu yg menjadi tanggungjawab utama kerajaan berbanding swasta disebabkan dana yg semakin terhad.

fikir-fikirkanlah...

Anonymous said...

dulu Anwar janji nak selamatkan ketirisan/pembaziran kalau menguasai persekutuan. setakat ni diperingkat kerajaan negeri pun dia tak berjaya nak laksanakan apa yang dikatakan...memang sampah betul pembangkang ni.

Anonymous said...

Last-last kalid gagap kena jual telor dia nampaknya nih... Yg selesaikan untuk sementara tu agaknya nak tunggu lepas PRU kot... Harap2 dapat Putrajaya, boleh goncang Petronas.. Kalau kalah, bagilah beban ni kat MB baru... Bijak..! Bijak..!

Anonymous said...

percaya sangat dengan tuan penasihat ekonomi misai jarang bernilai seringgit ni, menganga mulut saja menyusahkan orang,

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI