TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Friday, June 8, 2012

SINGAPOREAN TIBAI SUBSIDI


Sebentar tadi, aku menerima e-mel dari seorang warga yang prihatin, begini bunyinya;
Penjualan Minyak Subsidi Ron95 Kepada Warganegara Singapura.
Pada 8/6/2012 jam 11.50 pagi saya telah mengisi minyak di Stesen Shell di Lebuhraya Senai Desaru Arah Selatan (Hentian R&R Layang Arah Selatan), di mana terdapat sebuah kenderaan bernombor singapura SKC8363D jenis Toyota Lexus warna Putih sedang mengisi minyak RON95.Saya telah memaklumkan kepada pekerja Shell tersebut tetapi tiada tindakan dibuat.

Sesuatu perlu dilakukan oleh pihak KPDNKK. Sekiranya ada warga prihatin yang sanggup memaklumkan perkara tersebut kepada pihak stesyen minyak, malangnya tiada tindakan diambil, apa pula tindakan KPDNKK? Apakah telah ada garis panduan yang jelas yang diberikan kepada pengusaha stesyen minyak? Apakah akan ada penalti terhadap pengusaha-pengusaha yang memandang remeh perihal subsidi kerajaan yang dinikmati oleh orang asing? 

Sebenarnya sikap warga Singapura atau yang memandu kenderaan berpendaftaran Singapura menibai minyak bersubsidi memang kerap berlaku. Tetapi disebabkan tidak pernah kedengaran ada tindakan yang dikenakan, samada saman atau dakwaan, perkara ini seolah-olah remeh.

Entah berapa banyak agaknya subsidi yang sepatutnya dinikmati oleh rakyat Malaysia, ditibai oleh orang lain? Sepatutnya pihak yang bertanggungjawab dalam hal-ehwal subsidi ni kena le lebih kerap memantau dan dakwa mereka-mereka yang menyalahgunakan subsidi yang ada, samada peniaga mahupun pengguna. 


9 comments:

Anonymous said...

Saya setuju saudara, saya memang ada pengalaman seperti saudara utarakan ni... bila kita tgk muka cibai2 ni selamba babi je diorang buat x tau... pekerja2 shell mmg macam x kisah bagi minyak RAKYAT MALAYSIA kepada babi2 singapork sedut minyak subsidi HAK RAKYAT MALAYSIA.... PUKIMAK CIBAI SINGAPORK NI DAH LA CEROBOH NEGARA ORANG LEPAS TU SEDUT MINYAK KITA.... PIHAK BERKUASA PERLU BERTINDAK ATAU KAMI RAKYAT MALAYSIA AKAN BERTINDAK!!!

riggers said...

Alamat stesen minyak tu dah ada..plat kereta tu pun dah dapat..pihak berkuas tolonglah jangan makan gaji buta woooiii...duit gaji korang rakyat bayar faham tak..buat kejer la sikit wooiii...

riggers said...

Aku cadangkan pemilik stesen minyak yang jual kat warga Sinagpork atau warga selain Malaysia disaman tanpa rasa kesian..pastu kepada rakyat Malaysia yang buat laporan pulak diberi imbuhan selepas terbukti ianya benar..kalau tak buat camtu pemilik stesen minyak ni akan buat bodoh jer selamanya..

Anonymous said...

errr maybe org mesia keje kat singapore err maybe driver toke singapore...errr maybe umno salah...err maybe sahabat dap....errr errr kawan pkr ...malaysian always quick to give sentence without proper investigation.....maybe tubuhkan suruhanjaya stesen minyak siasat pulak..errrrr malaysia boleh!!

cacamarba said...

gila kedekut..pakai lexus,isi minyak subsidi.sengkek jgk singapore ni.dtg cni bt hebat.

Anonymous said...

sesiapa nak lapur ini link dia
http://e-aduan.kpdnkk.gov.my/intro.jsp?cocd=BPA&siteid=MASTER&lang=2

Anonymous said...

singapork ni hanya patuh undang-undang kat negara dia sahaja,kat negara orang dialah raja dialah samseng.dia tidak pernah berjiwa rakyat.

Anonymous said...

buat je undang2 sesiapa dari singapork yg ditangkap membeli ron95 akan dilekat stiker "Maaf, Saya silap membeli RON95" di belakang dan depan.

lepas tu mesti dia tak buat dah.

Anonymous said...

Duit royalti Kelantan tak bagi pulak.

Tu lah Malaysia punya cara!

Yang kuat menyalak tu, ngapa tak bantah tentang hak rakyat Kelantan?

Buta atau pekak ke?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI