TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Saturday, June 9, 2012

KHALID SUGUL, KOMISYEN HILANG?

Wajarkah PTPTN menarik balik sekatan pinjamannya terhadap pelajar Unisel dan KUIS? Sebenarnya pihak PTPTN hanya nak melihat akal pemimpin puak Pakatan aje. Bukannya bermaksud sangat nak halang bebudak yang nak belajar tu dari mendapat pinjaman.

Bila akal puak Pakatan nak menibai dah nampak, maka umum balik le kemudahan pinjaman tu kepada pelajar-pelajar Unisel dan KUIS. Mungkin ramai yang tak nampak macam mana cara pemimpin Pakatan nak menibai. Bagi mereka yang penting apa keuntungan yang mereka dapat, mereka bukan fikir samada perlu tolong atau tidak rakyat yang susah.

Kalau betul Selangor nak tolong para pelajarnya, mengapa tak gunakan rizab tunai yang diwar-warkan yang kononnya berjumlah RM1.8 bilion? Kenapa mesti nak usik tanah yang 500 ekar tu? Kenapa mesti nak jual tanah yang seluas 500 ekar tu? He...he...he....Khalid ketawa bila bab nak jual tanah ni. Patut ke tanah 500 ekar di Selangor hanya mampu menjana RM30 juta sahaja? Ini maknanya seekar tanah hanya bernilai RM60,000. Betul ke begitu murah tanah di Selangor. Lebih-lebih lagi tanah yang berkeluasan besar, biasanya mempunyai nilai komersial yang tinggi.

Nampaknya bila PTPTN umumkan balik, semua pelajar boleh meminjam dengan PTPTN, maka gagal le puak Pakatan nak dapat komisyen jual tanah tu. Bagus la PTPTN cepat bertindak, kalau tak, entah apek mana le yang dapat tanah tu, dan berapa pulak harga sebenar yang dibayarnya.


No comments:

ARTIKEL HANGAT BULAN INI