TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Thursday, June 7, 2012

SMM - LU CITE APE?


Setiausaha Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM), Haziq Abdul Razak berkata, PTPTN tidak seharusnya menjadikan pemberian kemudahan pinjaman sebagai isu politik dan balas dendam serta tidak menjadikan pelajar sebagai mangsa keadaan dan diskriminasi.

Agaknya S/U SMM dah lupa, ketika pelajar merusuh mintak mansuh PTPTN dulu, yang ramai jadi pesertanya orang politik ke atau pelajar? Yang jelas SMM pun taja banner. Maknanya SMM pun tak nak dengan PTPTN ni.

Kenapa tetiba aje sekarang bila PTPTN tak nak kasi pinjam, korang sibuk pulak nak bising. Patut bersyukur le dengan apa yang korang perjuangkan, kerajaan dah dengar. Sekurang-kurangnya boleh le dabik dada mengaku bahawa inilah hasil perjuangan kamu yang mohon pinjaman PTPTN dimansuhkan. Kenapa tak ada pula yang berani mendabik dada? Atau baru sekarang sedar, bahawa apa yang dilaungkan dulu tak betul atau mahasiswa tak cukup pandai lagi kerana senang diperbodohkan oleh segelintir ahli politik singkat akal?

Sekadar untuk mengingatkan SMM, lebih baik senyap dari berbunyi. Korang semuanya bodoh lagi, lum cukup pandai. Tak payah sibuk dengan urusan negara, lebih baik uruskan pelajaran.  Dan lebih baik renung balik gambar-gambar lama kat bawah ni, siapa yang mintak hapus PTPTN dulu. 



2 comments:

Anonymous said...

Mintak le bantuan pelajaran dengan Pakatan Penipu. Padan muka hang.

Anonymous said...

Masih ramai lagi budak-budak u ni bodoh-bodoh belake. Keluarka depa harapkan dapat ijazah bagus, kerja bagus, boleh tolong mak bapak. Tapi hampas. Kalau macam ni lah dapat anak baik gugur je masa dalam perut lagi. Menyusahkan je kalau hidup...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI