TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Saturday, June 23, 2012

TOTOK PAS BANGGA


Kata orang sekeping gambar menceritakan segalanya. Gambar kat atas ni menjadi kebanggaan totok PAS. Menurut keterangan gambar ini ialah, Pok Nik singgah membeli air seusai memberi kuliah di Kota Bahru. Dengan bangganya totok PAS menambah, Singgah beli air..tak de bodyguard..takde wartawan ambik gambo mcm najib...aisehhhh...

Itu adalah persepsi totok PAS. Aku berpandangan lain pula. Inilah nasib seorang pemimpin yang dah tak dihiraukan lagi. Kalau dulu, nampak aje dia dikhalayak, berebut orang datang nak bersalaman, berebut datang nak membantu. Nampaknya di Kota Bahru, rakyat dah tak hirau lagi kehadiran orang tua ni. Ada serupa tak ada. Mungkin ada yang beranggapan, kalau tak ada lagi baik!  Patut le dah berkeliling Tanah Melayu nak cari pengikut dan pengaruh baru!

Harapan aku, terutamanya kepada orang Johor, buka le mata, kalau kat Kota Bahru dah tak dihiraukan orang, mengapa kita pula sibuk nak sediakan pentas dan memungut derma untuknya?


8 comments:

Anonymous said...

tak payah pakai bodyguard la orang bn bertamadun, kalau pm mesti kena pakai bodyguard sebab pembangkang kurang bertamadun. kalau cakap demokarasi pun masih ala-ala demokrasi taik kucing gitu..!!

mnorkembalak said...

Bukan saja cantik, malah tepat sangat andaian yang dibuat oleh saudara Enal didalam postingnya..hehehe..kang saya komen lebih kang ada lak pihak-pihak yang panas bontot...hahahaha teruskan saudara dengan berkarya yang mantop..

Anonymous said...

berjiwa rakyat pun tak guna juga kalau tak boleh bagi kemajuan untuk rakyat

Anonymous said...

Gambar2 yg nak menutup kemaluan bengkok ketua mereka haha

Anonymous said...

lepas gambar solat atas tanah tak laku skrg gambar minum air jagung plakk....

nampaknya skandal dinar emas boleh sumbat org tua ni dlm penjara...

Anonymous said...

entah entah... minum free.. tak nampak peggang duit pon org tua ni...

Anonymous said...

eleh... tak de body guard pon nak kecoh... itu tandanya org tua ni tak penting... eloknya berenti je... lamaaa daahh.. air kelantan pun dah macam air jagung...

Anonymous said...

riak!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI