TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Saturday, July 7, 2012

GUAN ENG TAKUT BINI


Bini Guan Eng bukan main lagi merayu dengan Soi Lek agar tidak terus menyebarkan cerita yang Guan Eng mempunyai hubungan sulit dengan kakitangannya.

Bini Guan Eng lagi dalam nada emosi mendakwa Soi Lek cuba merosakkan reputasi keluarga dan anak-anaknya.

Tapi cuba korang tengok muka si Guan Eng tu....tonyok aje. Agaknya dah makan pelempang kot?


2 comments:

Anonymous said...

Muka takut kene lempang la tu..hahaha!!! macam mana kit siang ajar anak sampai leh takut dengan bini ni??

Quantum Metal Consultant said...

Mohon laluan di blog tuan yang hebat ini:

Siapa Peguam di Melaka yang hebat !?
Sudah dua hari saya terima satu email dari seseorang yang sudah lama tidak berhubung meminta sya memberi pandangan dan minta bantuan dapatkan peguam yang bagus di sekitar Melaka. Minta pandangan bukan bererti saya cukup bagus tetapi mungkin lebih kepada second opinion.

Ia berkaitan anaknya yang telah diambil tindakan dibuang kolej oleh sebuah Kolej Kerajaan Negeri Melaka atas tuduhan 'berkhalwat' sedangkan ia semata-mata 'hearsay' (Pihak Jabatan Agama Islam Negeri Melaka telah mengesahkan tiada kes samada dilaporkan atau pendakwaan) dan lebih memburukkan lagi pihak Kolej berkenaan tidak berminat untuk berjumpa dengan ibubapa/penjaga secara langsung untuk berbincang atau memberi penjelasan.

Apa yang dipersoalkan oleh si bapa ini ialah pertuduhan yang salah mengakibatkan hukuman yang berat dan perkara ini si bapa mahu merujuk kepada mahkamah. Oleh kerana si bapa ini duduk di Perak adalah amat tidak sesuai untuk dia mengambil peguam dari Perak untuk mengendalikannya. Persaolannya siapakah peguam di Melaka yang bersesuaian?

Jika anda mempunyai maklumat peguam tersebut harap salurkan ke email saya dotmaikay@gmail.com.

Dari segi politik, saya terfikir peguam Pembangkang di Melaka mungkin boleh memberi perkhidmatan dengan percuma atau bayaran minima untuk membantu si bapa ini atau langkah proaktif perlu di ambil oleh Peguam UMNO atau Ketua Menteri Melaka sendiri sebelum ia menjadi 'isu'.

Pemuda UMNO yang kerap menjadi Juara "Lombok" wajar juga tidak terlepas pandang kes-kes sebegini.


NGO dan individu seperti Pengerusi Pertubuhan Kebajikan Islam dan Dakwah Islamiah Malaysia (Pekida) Negeri Melaka, Datuk Ab. Karim Sulaiman, Pengerusi Gerakan Belia 4B Melaka, Mohd. Nizam Omar,Yang Dipertua Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Melaka, Abd. Rahim Osman dan Pengerusi Majlis Gabungan Belia Daerah Alor Gajah, Zaidi Mohamad wajar juga memainkan peranan untuk menasihat Kolej yang berkenaan.

Atau mungkin juga ADUN Kota Laksamana, Betty Chew Gek Cheng dan rakan-rakannya memerlukan isu baru untuk memperlahankan serangan BN ke atas mereka atas isu Ng Phaik Kheng.

ARTIKEL HANGAT BULAN INI