TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Saturday, August 18, 2012

ANAK BULAN SYAWAL


Esok 1 Syawal. Kita semua umat Islam akan menyambut Aidilfitri. Antara rupa bulan 1 Syawal yang pernah dapat dirakam, ialah sebagaimana gambar di atas. Itulah rupanya bulan ketika kita menyambut perayaan.

Sebesar itu jugalah bulan ketika kita menyambut Ramadhan. Dek tak puas hati terpaksa beraya dalam keadaan bulan yang gelap, orang lain sibuk pasang pelita ataupun banner mengucapkan Selamat Hari Raya, penyokong PAS sibuk menaikkan "bulan" mereka di sepanjang jalan. Itulah senario yang dapat aku saksikan beberapa hari yang lepas.

  
Patutlah aku lihat penyokong PAS dari Kelantan, bila nak sambut Aidiladha, mereka sanggup berhabis untuk balik Kelantan. Ketika menjelang sambutan Aidiladha, tambang bas ke Kelantan kamu letak berapa sahaja, mereka akan sanggup membayarnya. Setelah aku amati, rupanya ketika itu baru mereka akan beraya sakan, sebabnya ketika Aidiladha, bulan hampir penuh!!!


Penulis Tenggara is Southeast mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada semua umat Islam. Menulis untuk menceriakan lagi suasana politik Malaysia dan dalam usik mengusik itu, kalau ada yang terkasar dan tersilap, sepuluh jari disusun, maaf dan keampunan jua yang dipohon. Semoga Aidlfitri dapat dirayakan dengan penuh ceria dan dalam kunjung mengunjung itu dapat mengeratkan lagi silaturrahim. Insyaallah.


No comments:

ARTIKEL HANGAT BULAN INI