TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Wednesday, August 1, 2012

CEHHH...MELAYU MANA SOKONG DONG ZONG NI?


Cehhh, perempuan Melayu mana ni yang dok sokong Dong Zong berhimpun menuntut sekolah menengah Cina di Segamat ni? Agaknya inilah yang dinamakan perempuan Melayu terakhir, yang bangga menyokong kaum lain yang tak bangga dengan bahasa Melayu sebagai bahasa pembelajaran walaupun duduknya di Tanah Melayu.

Ini semua kerana hajat dan cita-cita yang menggunung untuk jadi YB. Sanggup buat dan sokong apa sahaja, asal popular.

Eh..ehh, korang kenal tak pompuan Melayu tu? Itulah Cikgu Mala, ahli PAS yang kempunan nak jadi YB Tenang. Yang dia tak sedar masa dia sokong Dong Zong tu ialah kenapa Dong Zong nak tuntut sekolah Cina lagi. Sebenarnya Dong Zong tak yakin anak mereka sekolah Kebangsaan kerana adanya guru-guru yang macam Cikgu Mala, berpolitik sambil mengajar. Lepas tu ada pulak cikgu yang boleh ambil MC sebab nak ikut berkempen! Pelik!!!


9 comments:

Anonymous said...

Tak pelik ada melayu macamni...sebb dah ada jumpa satu pak cik PAS nak pangkah DAP..sebab kata dia DAP akan benarkan PAS laksanakan hudud.....aku tanya balik hudud yang macamana tu, cuba terangkan??....senyap dan terus tukar topik.....

Dalam hati nak cakap...tapi gigi tergigit lidah.....

Pada aku senang je...puak ni kalau orang dulu-dulu jenis balaci komunis yang menyerang orang melayu lain dengan harapan komunis akan binakan masjid dia.......

Anonymous said...

layarilah laman portal web berita yang disediakan PERCUMA tanpa perlu melanggan Freemalaysiakini2 , sebarkan kepada rakan-rakan anda.

pemerhati said...

freemalaysiakini2 ni sewel agaknya. portal berita lain pon free apa? mana ada langgan2? kot ye pon nak promote tak payah la treat org lain mcm bodoh

Anonymous said...

agak-agak pompuam Melayu tu cakap dengan apek-apek racist Dong Zhong tu dalam bahasa apa ekk?? yelaa sebab apek-apek racist tu semua nak cakap dalam bahasa mandarin jee? sampai guru-guru yang bukan cina ingin dihalau dari sekolah cina kerana taktau bahasa cina ..

Dan bertambah pelik juga aku tgk apek racist ni boleh campur dengan orang Melayu sebab sebelum ni apek-apek racist ni pernah kata anak mereka tak boleh bercampur dengan bangsa lain , nanti identiti bangsa dan bahasa mereka hilang ...

Tapi nak buat macamana , bila ada kepentingan baru nak guna pompuan Melayu tu , nanti kau taulah nasib kau pompuan bergaul lagi dengan apek-apek racist Dong Zong

Anonymous said...

Bengong punya cikgu

Anonymous said...

Salam Bro,mungkin pompuan melayu tu tak sunat kot?

usin said...

terlebih dahulu, ampun maaf pada mala yg bodoh. bodoh sungguh. teramat bodohnya sampai tahap mangkok. dah tak ada ke sel2 otak awk yg masih sihat & boleh fikir secara waras. ini soal masa depan negara la bongok!!! pendek akal sungguh. apa ko akan dpt bila ko sokong agenda cauvanis tu? rosak masa depan keturunan dan bangsa awk tau tak! kalau awk tak pentingkan bangsa awk, maknanya awk memang BANGSAT!!!!

Anonymous said...

Inilah yang dikatakan perosak bangsa agama dan negara.jenis LANGAU [lalat hijau]

Anonymous said...

Jenis Melayu yg buta segala2nya. Dia ingat Cina2 tu nak pandang pd dia kalau dah dpt kuasa? Biut.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI