TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Saturday, September 15, 2012

HISHAM PATUT TAK PAYAH ULAS BERITA MALAYSIAKINI

Menteri Dalam Negeri, Datuk Hishammuddin Hussein sepatutnya tak payahlah nak ulas kembali apa yang ditulis oleh MalaysiaKini semalam. Lantak le, MalaysiaKini nak spin ke, nak pusing ke atau nak tunggang terbalik. (sini)

Apapun, penulis sangat bersetuju dengan apa yang dilaporkan oleh MalaysiaKini semalam. Kerajaan memang tak boleh nak jamin keselamatan Nuar Berahim. Nak jamin macam mana? Nuar ni jenis manusia degil dan bebal. Kalau kita larangpun, dia tetap nak buat juga. Lagi kuat kita larang, lagi kuat dia nak buat. Maka kena le dia tanggung sendiri akibat dan risiko atas kedegilan dan kebebalannya itu.

Nuar cuma seorang. Pencacai dia ramai yang boleh jaga keselamatan dia. Dari jaga keselamatan dia, lebih baik kerajaan jaga keselamatan rakyat. Lebih-lebih lagi dah terbukti para pengawal peribadi Nuar Berahim seperti tidak teragak-agak untuk menggunakan senjatapi! Baik kerajaan jaga dan nasihatkan rakyat. Bayangkan kalau sekali meletup pistol pengawal peribadi Nuar tu dan pelurunya menuju ke kumpulan manusia yang ramai dan bersesak-sesak. Agaknya berapa yang mati serta cedera akibat terkena peluru dan terpijak dalam kesesakan?

Cat merah, batu dan paku hanyalah helah untuk mempromosi kehadirannya di sesuatu tempat agar mendapat sambutan disamping menagih simpati. Kepala otak Nuar ni, kalau dah terdesak sangat, tak mustahil menjelang PRU nanti, bas mewah tersebut dibakarnya untuk menagih simpati yang lebih besar lagi! Sudah sampai masanya kita menjangka sesuatu yang lebih besar dari apa yang dijangka oleh Nuar Berahim!


2 comments:

Anonymous said...

Menteri Amaran ni. ...mmmmmmmm. Membazir kertas, ink aja bila bubuh muka dia dlm paper.

Anonymous said...

Menteri who???...warning2?... no compromise?.... hunus & cium keris pas tu minta maap!!!!!. Sohih, liability buat UMNO. KPN lak.., bandingkan dia ngan KPN terdahulu. Tengok jer muka dia jawapannya ada disitu. Anggota polis sendiri didakwa. Buat lawak budak kecik2 jer. Tok Jib.., tolonglah kedua-dua bukan calon "winnable". Tunggu PRU nanti, Hisam kau nak ke mana?.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI