TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Friday, September 14, 2012

FIKIR SECARA LOGIK - SIAPA SIMBAH CAT KAT BAS NUAR?


Aku nak mengajak para pembaca sekalian berfikir secara logik, agak-agaknya siapa punya kerja, menyimbah cat pada badan bas Nuar? Kali ini dah masuk kali ketiga. Apakah Nuar memang bodoh membiarkan bas mewahnya disimbah cat? Nuar pernah berkata sebagaimana yang aku copy dari FB ini.


Kalau upah pengawal keselamatan yang beribu ringgit boleh dibayar dan bas yang harganya mungkin mencecah angka juta boleh dibayar, apakah mahal sangat untuk Nuar memasang CCTV di bas mewahnya?

Secara logiknya, aku tak yakin pihak musuh Nuar akan membuat kerosakan yang sedikit untuk memberi liputan media yang luas untuk Nuar mendapatkan simpati. Berapa sahaja harga untuk membuang cat merah tersebut dari badan bas? Bandingkan pula dengan simpati yang cuba diraih oleh Nuar! Cuba para pembaca lihat apa kata Nuar dan Jui Meng ekoran insiden di Tangkak.


Nuar dan puak Pukitannya cuba meraih simpati dan menunjukkan bahawa lawan politiknya walaupun di depan masjid, masih mahu melakukan perkara yang tidak baik. Apakah lawan politik Nuar begitu bodoh berbuat sesuatu tanpa memikirkan risiko pandangan awam?

Bagi aku, kerosakan yang sedikit pada bas mewah Nuar itu hanyalah pelaburan kecil yang dirancang sendiri oleh puak-puak Pukitan untuk meraih simpati dan menaikkan kemarahan umum terhadap lawan Nuar. 

Ini semua taktik lapok Nuar untuk mendapatkan simpati dan merangsang kemarahan umum. Walhal, bagi mereka yang sedar, perbuatan melemparkan cat itu sedikitpun tidak menjejaskan program Nuar. Bas tersebut masih berjalan dan terus menerus membawa pentas Nuar menabur fitnah! Maka apakah faedahnya jika ianya dibuat oleh lawan politik Nuar? Sama-sama fikirkan. Bagi aku, yang biadapnya ialah gerombolan rombongan Nuar.


10 comments:

Anonymous said...

simbah taik lah pulak..biar busuk satu bas..

Anonymous said...

Balik dari office .....lalu masjid jamek....orang takde heran pun Nuar ada datang pun....pelik sesak-sesak nak solat sempat pulak la nak bawa cat gi masjid ye.......tipikal cat sama je....kena kat mana-mana....baling cat sendiri dari orang sendiri...ayat pertama mesti nak kata bas kena baling cat.......
tuduhan tetap pada UMNO...walau sendiri buat........buatlah helah lain...ba kena baling telur busuk ke......ashik cat merah je....nak habiskan cat yang ada ke...........

Anonymous said...

Gua duduk Tangkak....ramainya yang nak serang kawasan Tok gani ye.......melayu sory la tak jalan untuk PR....ada pun sekelompok puak-puak mengumpat lebai PAS yang selalu lepak warung malam-malam...nak kumpul pengaruh...tapi tak jalan...sanggup pindah dari KL ke Tangkak pun ada.....

Anonymous said...

Firman Allah, "maka bakal diketahui oleh para2 penzalim itu akibat/balasan dari perbuatan mereka" al-Quran. KLAU KAMU BERSEDIA UTK BERBUAT JHT, BERSEDIALAH JUGAK UTK MENDAPAT BALASAN BURUK SECARA CASH HASIL DARI PERBUATAN TGN2 KAMU!!! Ketahuilah, org2 yg dizalimi itu x ada langsung hijab (penghalang) antara do'a mereka dgn Allah. Do'a ini smpai direct & jugak dikabuli oleh Allah Yg Maha Berkuasa!...

Anonymous said...

rombongan diserang sewaktu nk memasuki jln ke sutera utama. yg dimaksudkan laluan pejalan kaki itu ialah jln flyover nk ke kemayan city. di situ bas diserang. batu dibaling dari atas, semasa kami masuk simpang laluan utama ke sutera utama, ada sebuah nissan xtrail warna putih yg masuk ke laluan belah kiri jln (jln itu dari arah kipmart) dlm keadaan menyongsang. kereta nissan xtrail tu sudah lama tunggu kedatangan rombongan bas. org2 dari nissan xtrail tu lah yg membaling paku ke arah kereta2 rombongan yg mengiringi bas merdeka rakyat.

sblm rombongan ke sutera utama, mereka singgah sebentar ke taman skudai kanan di BBU kerena mereka ingin menziarah salah seorang staff HQ PKR yg kematian ibu di rumah makciknya di jln barli. rmh makcik staff ada buat marhaban n sedikit tahlil utk akak iparnya (mak kepada staff HQ) yg meninggal mlm semlm nya. disana pun suasana menjadi kecoh krn ada org2 kwsn skudai kanan ni yg menjerit2 kononnya kami menipu akan ada kematian. bila pihak kami explain bhw kami hnya ziarah staff yg kematian ibu dirumah makciknya, mereka menjerit2 kami menipu & menghalau kami dari kwsn itu. org2 ni salah faham & terus menerus jerit2 mengeji kami sesama kami berjalan mahu ke bas. ada yg masih bertelekung baru pulang dari surau, terus terpekik terlolong memarahi kami. sesama bas mahu bergerak, ada beberapa motor buat bising.

semoga Allah membalas kejahatan yg mereka lakukan. syabas org Johor yang celik mata hati!

Megat Alam Gempita said...

Cat merah jenis mudah luntur ni kalau disimbah boleh dicuci semula dengan menggunakan tinner atau sabun biasa saja. Kebanyakkan cat atau bahan kimia jenis ini digunakan dalam industri perfileman sebagai darah. Hehehe puak fuckatan saja nak buat provokasi dan propaganda kat depan masjid tu. Inilah taktik yahudi dan komunis mencari pengaruh.

kalau bas PKR pakai CCTV nanti terakam plak aksi sorong tarik kan naya terpaksa plak Haji Hadi keluar patwa besi tak boleh jadi saksi.

Anonymous said...

kalau boleh simbah dengan tahi,,lagi baik,,,,puak pkr tahu maki,,,komplen,,sana tak betul,,sini tak betul,,,,yg dia buat semua betul..pembohong,,liwat,,,zina dgn cina doll,,,,kawan dgn yahudi,,,,ambil dana dri yahudi nak hancurkan malaysia ni,,,,fuck pakatan rakyat

Anonymous said...

Lojik apa ni? Boleh lah pi tipu budak-budak kecik.

Anonymous said...

Ada sinikal menyatakan... Semuanya bermula di Melaka. Kalu dah di melaka ditolak apatah lg di tempat2 lain.
Lps ni ke mana pun pkr pergi berkempen pasti mengundang kemarahan org

PSSCM IPGKSAH said...
This comment has been removed by the author.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI