TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Thursday, October 4, 2012

KENAPA BANTAH? ORANG PENGERANG DAH LAMA NESANKAN KAMPUNG MEREKA

Siapa kata penduduk Pengerang tolak RAPID? Yang datang bantah RAPID tu bukannya orang Pengerang, tetapi orang luar yang tak suka kemewahan melimpah ke riba orang Pengerang.

Cikgu Mala kata, tiang papan tanda tu mennyerupai nesan

Cikgu Mala yang ke Pengerang turut bingung bila tahu bahawa rupanya penduduk Pengerang lama dulu sebelum sibuk-sibuk dengan RAPID lagi dah kuburkan kampung halaman mereka. Maklumlah, Pengerang tu kat hujung peta. Cikgu Malapun dulu sampai bengkak mata bila laki dia dipindahkan ke Pengerang.

Bila RAPID diumumkan, maka berseri semula muka penduduk Pengerang yang pernah menguburkan kampung mereka dahulu yang serba jauh dan serba kekurangan. Selepas ini mereka akan berkumpul disebuah perbandaran baru yang serba moden dan canggih serta banyak pula peluang untuk mencari rezeki yang tidak hanya terhad untuk turun ke laut sahaja.

Cuba tanya penduduk Pengerang, apakah di tempat baru nanti mereka juga akan meletakkan simbol nesan di papan tanda mereka. Tentu tidak! Cuma apabila setelah berjaya RAPID Pengerang nanti, nesan tersebut adalah untuk perjuangan pembangkang yang bingai dan bahlol!!!


3 comments:

Anonymous said...

Kekadang terasa nizar dgn mala ni mcm ada persamaan. Meroyan, gila kuasa dan perasan. Kesian.

Anonymous said...

2X5

Anonymous said...

Thanks on creating one of the most stylish blogs I have come across in a long time! It's truly incredible how much you are able to take away from some thing simply because of how aesthetically gorgeous it is. Youve created a fantastic be site fantastic graphics , structure. site!

ARTIKEL HANGAT BULAN INI