TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Thursday, October 4, 2012

MAHFUZ JAKI DENGAN ALI RUSTAM -KENAPA?

Mahfuz mendakwa bahawa dari dokumen bocor yang dia dapat, agensi-agensi kerajaan negeri Melaka telah menaja majlis perkahwinan anak DS Ali Rustam. Apa yang Mahfuz jaki sangat? Sibuk sangat nak jaga hal orang, apakah Mahfuz tak faham perkataan dari minit mesyuarat yang dikatakan bocor tersebut yang berbunyi; semua persiapan yang dikendalikan atas budi bicara jabatan tersebut. Ada paksaan ke?

Mungkin perangai PAS memang tak pernah bantu membantu. Kalau orang Johor dan Melaka ni, bukan kata Menteri yang buat kerja kahwin, kalau Pak Imam atau Ketua Kampung sahaja yang buat kerja kahwin dah berebut-rebut orang nak menyumbang dan rewang. 

Eloklah sebagai ketua kerajaan, dia jamu dan war-warkan perkahwinan anaknya agar tidaklah nanti orang ingat anak dia bawak anak dara orang. Jangan kerana nak berjimat, sampai tertangkap kat hotel macam si anu dan si anu tu, alah entah sapa namanya orang PAS, kawan baik Mahfuz! Dah le majlis tak buat, rupanya nikahpun tak lagi.

Ada pulak pecacai yang kata ramai polis dan JPJ yang bertugas pada hari itu. Apa kejadahnya soalan bodoh tu. Itu dah memang kerja dia orang. Tak payah mintak, kalau korang buat ceramah dan sampai menyesakkan jalan, dengan sendirinya polis akan datang untuk jaga keamanan dan lalulintas. Bingai punya suku sakat Pakatan!

Apapun tahniah kepada DS Ali Rustam kerana dapat menantu dan secara tak langsung dapat menunjukkan kepada puak Pakatan bahawa sekiranya diambil jumlah pengundi berdaftar di Melaka untuk PRU12 yang cuma sekitar 375,000 orang sahaja, maka kehadiran lebih dari 100,000 untuk meraikan menantu DS itu amat besar ertinya kepada kekuatan BN Negeri Melaka. Patut le si Mahfuz jaki!!!


1 comment:

Megat Alam Gempita said...

Bodo tak boleh diajar Mahpus ni. Memang adat orang Melayu memuliakan pemimpin dan tetamu. Disesetengah tempat bila ada kerja kahwin, seluruh kampung akan datang rewang bagi beras, minyak, gula, bawang, ikan, ayam dan buah-buahan kepada keluarga pengantin. Esok bila ada keluarga lain nak kenduri, keluarga pengantin tu akan bantu semula. Inilah adat Melayu yang puak-puak fuckatan dalam DAP cuba hapuskan.

Hehehe mari kita tanya time anak Mahpus ni kahwin takkan tak der sponsor...MP Pokok Sena bakal MB Kedah kan takkan takde yang 'tanam modal' kot?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI