TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Monday, October 1, 2012

NIK AJIS....NIK AJIS....


"Bajet 2003 tidak bawa manusia takwa kepada Allah". Bagaimana nak datangnya takwa itu? Kalau yang dah bergelar Tok Guru sendiripun tak mahu mengajak anak buah dan pengikut bersyukur dengan apa yang dapat? Yang diajar ialah kufur nikmat!

Pentadbir negara pentingkan dunia dari akhirat? Itu perlu. Kalau keperluan dunia untuk hidup tak sempurna, manusia akan lebih jauh dari akhiratnya. Kalau otak asyik memikirkan kesukaran hidup, memikirkan kehidupan yang serba kekurangan, bagaimana ibadahnya akan sempurna? Pemimpin tak mampu nak bagi pahala kepada rakyat untuk menjamin mereka ke syurga tetapi pemimpin yang mencukupkan nikmat dan keperluan dunia kepada rakyatnya, mampu mewujudkan ketenangan dan khusyuk kepada rakyatnya untuk beribadat demi akhirat mereka.

UMNO dan BN tak macam PAS yang mampu janjikan syurga untuk pengikutnya. Syurga itu rahmat Allah dan kena cari sendiri. Selaku kerajaan, UMNO dan BN hanya mampu meringankan beban rakyat untuk mereka menghadapi karenah dunia agar lebih tenang mereka beribadah mencari rahmat Allah. Wallahua'lam.


5 comments:

Anonymous said...

Nik ajis lupa yg dunia itu menuju ke akhirat...kata bicaranya sentiasa berbaur dendam kesumat nya yang masih membara!

-Anak Kelate-

Anonymous said...

Apakah bajet Negeri Kelantan telah bawa manusia di Kelantan kearah taqwa? Sepanjang 22 tahun kita lihat Kelantan dicemari politik kebencian PAS. Natijahnya hanya stau masjid yang naik berbanding 2 berhala buddha yang besar. Kelantan juga menerima anugerah juara pesakit HIV dan AIDS teramai.Ujub dengan diri sendiri telah buat TGNA buta hati.

Megat Alam Gempita said...

Setakat lelong tongkat RM12,000 pun langsung tak bleh menjadikan N.ajis dan pembelinya bertakwa kepada Allah. Rakyat terus dibohongi dengan janji-janji palsu dan ganjaran surga apabila mereka dikerah menderma. Akhirnya duit derma dipelahap oleh puak-puak AJK dan Unit Anal PAS sendiri.

Quantum Metal Consultant said...

Belanjawan Berkebajikan - Nik Aziz cemburu

Anonymous said...

setelah tongkat dilelong,maka akan adalah nanti pemimpin yang dipimpin.

ARTIKEL HANGAT BULAN INI