TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Friday, November 23, 2012

HIMPUNAN ANAK - ABBY KECEWA, MAZLAN TEMBERANG, HARAKAH LAGI TEMBERANG

Sugul wajah Abby sewaktu di Himpunan ANAK bantah Felda jual minyak ke Israel. Abby sugul bukannya sebab Mazlan degil tak mahu ambil tahu yang minyak sawit yang dijual melalui pelabuhan Israel itu adalah untuk penduduk Palestin, sebab Israel adakan sekatan untuk dagangan Palestin dengan negara luar walhal dah diperjelaskan oleh Datuk Mukhriz. Abby sugul sebab mungkin tak puas bergesel semasa demo tersebut sebab yang hadir tak ramai.

Kalau ikut kata Harakah, lebih 2,000 orang yang hadir. Biasalah, berita Harakah...kah...kah... MalaysiaKini kantulkan Harakah. Menurut MKini cuma sekitar 700 orang. Itupun ramai, sebab menurut rakan yang berada di himpunan tersebut, paling ramaipun dalam anggaran 500 orang sahaja. Malah dengar khabarnya dapat elaun kehadiran!


Yang kesiannya mereka yang hadir untuk demo tersebut. Apa taknya, Mazlan war-warkan untuk bantah Felda dan sokong Palestin. Tapi korang tengok le, bendera apa yang berkibar? Kalau tak ada ANAK sial ni yang buat bermacam onar tentang Felda, aku yakin sekarang saham FGVH dah mencanak naik, bukannya merudum. Saham FGVH merudum sebab tindak tanduk ANAK sial inilah yang mengeluarkan pelbagai spekulasi dan andaian sehingga pelabur takut dengan saham FGVH. kalau tak ada ANAK ni, perghhh, dah panen sakan warga Felda sekarang ni.


Yang kesiannya, bebudak U juga tak terlepas dari temberang si Mazlan ni. Punah harapan mak bapak, habis duit hantar anak ke universiti tapi dengan mudah diperbodohkan oleh Mazlan yang sekolah setakat SPM aje.


He...he...he...yang elok beratur kat bawah ni macam nak ambik elaun kedatangan aje! Tak apa, kalau ada maklumat terbaru, aku akan update lagi.



2 comments:

jie said...

pembangkang terutama PAS memang dengki habis dengan felda. yer la kat kelantan buat ladang rakyat tak menjadi. sedangkan felda maju berkembang biak hasil usaha kerajaan sedia ada. spesis langau hijau ni memang tak pandai buat kerja. apa saja dibuat memang tak kemana. mahir cuma membuat onar sahaja. mengaku islam tapi islam acuan pas sendiri. jauh menyimpang dari ajaran Rasulullah. pas memang parti sial

PESARA AWAL said...

saham melayu jadi milik cina/inggeris sebab orang melayu sendiri yg menjualnya.bila saham melayu telah dibeli oleh orang asing janganlah marah!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI