TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Monday, December 24, 2012

ANAK LARI MENINGGALKAN FELDA WILAYAH RAJA ALIAS

  
Kesian kat kakak-kakak di Felda Wilayah Raja Alias ni, berpanas mereka menunggu kemunculan Mazlan Aliman. Hajat hati nak mintak sain autograf dan beri bendera BN kepada Mazlan sebagai cenderahati, tapi Mazlan tak muncul. JANJI TAK DITEPATI. Memang jenis tak boleh pakai si Mazlan ni.

Kembara ANAK cuma muncul di Felda Kepis, Rokan Utara dan Rokan Barat sahaja. Rupanya tak tahan juga peserta ANAK dengan  panas baran orang Felda. Baru mereka tahu penangan orang susah yang dah senang. Belumpun tengahari, Mazlan dan suku sakatnya dah membatalkan kembara mereka dan meninggalkan Wilayah Raja Alias. He...he...he...tu baru terantuk sikit aje kepala, belum pecah kepala lagi. Orang kalau nakal, tak mahu dengar cakap, memang begitu.


Mazlan Aliman ingat orang yang dulunya susah, yang sekarang dah senang, mahu ke susah balik? Maaf le...mereka tahu, sewaktu mereka susah dahulu, bukan kata pemimpin PAS nak tunjuk muka kat Felda, bendera PAS pun tak sampai. Sekarang warga Felda dah senang, baru nak sibuk tunjuk muka kononnya nak membela. Ko nak bela apa lagi Mazlan ooiiii. Kalau betul nak bela, bila ceramah masuk Felda, tak payah le bawak tin MILO kosong, bawak le pulak tin MILO yang belum bukak dan berisi dan agih-agihkan kat orang Felda. Baru le ada cerita nak bela.

Md Said yang baru berjinak-jinak dengan sarkis ANAK mesti bengang. Apa taknya, bila kurang tempat bukak pentas bercakap, maka kurang le masyuknya. Apapun, tak mengapalah, siang nanti bolehlah bersarkis di Felda Keratong. Kat sini mungkin spesial sikit. Orang Keratong akan siapkan tong untuk kera-kera ANAK bersarkis dan nanti bolehlah ANAK ambil kredit bahawa nama Keratong itu adalah sempena persembahan "kera-kera" mereka kat atas tong.



1 comment:

usin said...

kalau bwk tin milo belum bukak, bawak beras, kopi, gula dan sampul surat ada isi duit, nk jugak org felda senyum terima kedatangan dorang. ini masuk kawasan org, sebar fitnah, sakitkan hati peneroka lepas tu dgn muka tak malu mengemis duit ringgit peneroka. itu pasal la peneroka marah. tak tau lagi ke? dasar bodoh bangang...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI