TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Saturday, December 15, 2012

BILA KADIAQ BERGURU DENGAN PAS...


Ingatkan setelah berguru dengan PAS, Kadiaq akan jadi lebih alim lagi, rupanya alimpun tidak tetapi menjadi semakin bengap. Agaknya terpilih si Mahfuz sebagai guru.


Aku kata dia bengap sebab katanya UMNO pada zaman Datuk Onn hingga ke zaman Hussein Onn dengan UMNO selepas zaman itu jadi penderhaka kepada bangsa Melayu. Nak tanya si Kadiaq, selepas Hussein Onn hingga sekarang, adakah 50 tahun lamanya?

Nak tanya juga, kenapa pada zaman Tun M hingga zaman Pak Lah dia sanggup duduk dalam kabinet dan nampak semuanya baik belaka? Hanya setelah tidak dipilih oleh DS Najib, terus meroyan tak tentu pasal.

Rasanya si Kadiaq ni meroyan nak jadi menteri semula. Mungkin masa dalam kabinet dulu, dialah orang yang dikatakan penderhaka kepada orang Melayu. Mungkin dialah tukang sakau berlesen yang paling hebat sekali dan bila dah tak terpilih, tak dapat nak menyakau lagi, maka pergi le masuk PAS.

Mana yang mendengar umpat dan fitnah Kadiaq tu, ingat...zaman selepas Hussein Onn dan sebelum DS Najiblah yang si Kadiaq bermaharajalela di puncak karier politiknya. Dan sebahagian dari zaman itu jugalah si Nuar bermaharajalela. Maka, fikir-fikirkanlah.


No comments:

ARTIKEL HANGAT BULAN INI