TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Thursday, February 7, 2013

CINA DAP TAK TAHU BERSYUKUR

  
Korang tau tak kenapa bertampal-tampal kereta Cina ni untuk sambut Tahun Baru Cina? Kenapa dengan "Ubahmobiles"? Hanya kerana tak dapat tukar kereta baru sempena Xong Xi Fa Chai, mereka sanggup balik kampung dengan kereta yang penuh berstiker. Ini memang jenis manusia yang tak reti bersyukur.

Korang tengok aje kereta yang mereka pakai. Bukannya kereta buruk atau antik. Masih tak puashati dengan apa yang ada. Mungkin yang pakai VW Bettle tu akan dapat pakai VW Tuareg kalau DAP perintah dan yang pakai Toyota Camry tu akan dapat le pulak pakai Lexus.

Puak-puak macam nipun masih PAS nak sokong. Mereka semua nak kuasa kerana masih tak cukup lagi mengumpul kekayaan dan menimati kemewahan di Tanah Melayu ini. Apakah PAS gagal mentarbiah puak-puak ini setelah sekian lama bersekongkol, sedangkan PAS nampaknya masih lagi ditakuk lama apabila posternya menyeru penyokong-penyokongnya balik kampung untuk mengundi hanya naik Lambretta buruk dan berselipar Jepun?
  
   
Atau mungkin yang mengundi PAS hanyalah tinggal Melayu-Melayu miskin yang ketinggalan serba-serbinya dek kerana terlalu sibuk berkempen dan mengekori shiekh-sheikh PAS walaupun bukan musimnya hingga lupa untuk mencari kekayaan dan akhirnya menyalahkan kerajaan kerana kealpaan dan kebebalan sendiri?


No comments:

ARTIKEL HANGAT BULAN INI