TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Tuesday, March 26, 2013

KIT SIANG MINTAK NYAWA DI GELANG PATAH

    
Rupanya tak sekuat manapun penerimaan orang Gelang Patah terhadap kuda tua DAP ni. Sejak diumumkan oleh Nuar Berahim sebagai calun Parlimen Gelang Patah, Kit Siang sudah memulakan kempen dengan bergerak ke merata tempat di Gelang Patah laksana penjual ubat. Lepas setempat, setempat lagi dia terpacak tunjukkan muka.

Nampaknya orang Cinapun tak berapa nak mengalu-alukan kedatangannya. Menurut seorang rakan berbangsa Cina, pengundi Cina Gelang Patah lebih senang dengan Jui Meng yang tak pernah meninggalkan Johor berbanding dengan Kit Siang yang mereka anggap sebagai "balik kampung mintak nyawa" setelah gagal melaksanakan tugas sebagai wakil rakyat di tempat lain.
     
    
Kalau dulu, sewaktu Jui Meng melobi untuk kerusi Gelang Patah, setiap kali dia turun mengeteh dan jual temberangnya, pasti akan kelihatan ramai lebai PAS yang mengekori. Tapi buat Kit Siang, nampaknya hanya lebai PAS yang tak sedar diri aje yang turut mengekori yang mengharap agar dapat buat sebagaimana Kit Siang buat, kalaupun tak dapat pegang badan amoi, dapat pegang nyonyapun, jadi le!!!


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI