TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Monday, May 13, 2013

BABI SINGAPORK SURUH DS NAJIB CIUM PUNGGUNG TAK BERCEBUK

     
Cina Singapork yang berharap agar DAP akan menang besar dalam PRU 13 di Malaysia dan seterusnya mengetuai kerajaan Malaysia yang memungkinkan Singapork diterima semula untuk menjadi sebahagian dari wilayah Malaysia, amat kecewa dengan keputusan yang diterima.

Namun begitu, kekecewaan Cina Singapork itu telah menjadi kurang ajar dan berperangai haramjadah bila meletak placard meminta DS Najib mencium bontot Cinanya yang tak bercebuk. Babiiii... Tapi lihatlah betapa bangganya DAP Gelang Patah (sini)?

Kalau tidak ada apa-apa yang istimewa untuk Cina Singapork, mengapa begitu beria mereka dengan politik Malaysia? Sepatutnya pada hari pengundian dan beberapa hari selepas pengundian yang lepas, setiap Cina Singapork yang ingin pulang ke Singapork perlu diperiksa jari mereka kalau-kalau terdapat tanda-tanda dakwat pilihanraya.

Manalah tahu, kalau-kalau ada antara mereka yang menggunakan kad pengenalan Cina Malaysia yang tak dapat keluar mengundi dan mengundi bagi pihak tuan punya kad pengenalan. Ini kerana aku lihat, terutamanya bagi pengundi bandar, kebanyakan pekerja parti tidak mengenali pengundi dan lebih buruk lagi kad pengenalan hanyalah digunakan untuk proses mengeluarkan kertas undi. Tidak ada pihak berkuasa yang terdapat di pusat pengundian yang mampu mengesahkan bahawa pembawa kad pengenalan itu adalah pemilik kad pengenalan yang sebenar. Apatah lagi kalau muka amoi, nyonya dan apek Singapork, siapa yang boleh bezakan samada mereka dari Singapork ataupun original Cina Malaysia?

Sudah sampai masanya Malaysia bertegas dengan rakyat Singapura. Sudah sampai masanya tiada lagi kereta atau kenderaan Singapura selain dari yang bertaraf pengangkutan awam yang dibenarkan atas jalanraya Malaysia. Sudah sampai masanya, segala keperluan harian yang bersubsidi tidak dibenarkan melepasi masuk Singapura. Sekian ramai warga Singapura yang keluar masuk ke Malaysia, mereka bukannya menyumbang kepada pertumbuhan ekonomi, tetapi lebih kepada mengaut subsidi yang sepatutnya dinikmati oleh rakyat Malaysia.


6 comments:

Anonymous said...

Inilah KURANG AJAR tahap melampau. Saya cadangkan PRU 14 gunakan system cap jari seperti di bank2 bila kita nak keluar wang. Saya tak pasti apa yang dipanggi system ini. Yang pasti kita kena letak Ibu jari dan akan keluar biodata kita. Ini lebih berkesan dari dakwat kekal.

Anonymous said...

Dengan pengecaman cap jari barulah kita tahu status pendatang haram dari cina yg membeli kad pengenalan orang mati untuk menetap di Tanah Melayu.

Anonymous said...

Mungkin ponggong ini kalau bagi kat Anuwar mungkin dia hantam depan belakang cibaii punya singapork

Anonymous said...

anwar lg pungkok amoi yg tak bercebut tu....harum kata anwar aljuburi!

Anonymous said...

ds najib, orang melayu mohon disambung balik projek jambatan bengkok

Anonymous said...

PRU 14 GUNA BIOMETRIK..BARU TAU SAPA ANTU SAPA MANUSIA.HAHAHAHAHAHAHAHAHAH...NI LA AKIBAT MENGIKUT SGT PUAK2 PUAKA NI PUNYE KENDAK..PM SENDIRI KENE CKP SERUPA BIKIN MCM JANJI2 SBLM PEU 13 ARI TU!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI