TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Monday, July 15, 2013

SOI LEK DAH NYANYUK

        
Rasa nak tergelak pulak bila MCA melalui Presidennya, Chua Soi Lek, melahirkan rasa kecewa apabila ramai pelajar Cina gagal mendapat tempat di institusi pengajian tinggi awam (IPTA) bagi sesi akademik 2013/14.

Menurut Soi Lek, dia akan membawa isu ini kepada Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin kerana kononnya menjadi tanggungjawab MCA untuk mempertahankan kepentingan dan kebajikan orang Cina.

Aiyaaa Soi Lek.... lu mau bising apa? Orang Cina dah tak mahu MCA lagi. Lu duduk diam-diam layan cucu lagi baik. Biar orang Cina jumpa DAP mintak selesaikan masalah ni. Lu lupa ke, berapa ramai Cina yang bagi undi kat MCA berbanding yang bagi undi kat DAP? Lu jangan sibuk-sibuk, Cina dah tak suka sama lu.

Dan juga MCA jangan le pulak nak kata kononnya nak mempertahankan kepentingan dan kebajikan orang Cina, sebab kalau betul MCA nak jaga kepentingan dan kebajikan orang Cina, tentu ADUN Pulai Sebatang, Datuk Tee Siew Kiong tak akan dikenakan apa-apa tindakan oleh MCA kerana menerima jawatan EXCO dalam pentadbiran kerajaan Johor. Walhal suara Datuk Tee itu adalah suara untuk mempertahankan kepentingan dan kebajikan masyarakat Cina! Aiyaaa Soi Lek... wa ingat lu sudah nyanyuk la!!!


4 comments:

Anonymous said...

BODOH punya orang...bnagsa(t) lu sendiri sudah reject, lagi mau cakap banyak....

Cina sudah tolok MCA, Melayu pun sudah/akan tolak MCA...lu pergi masuk DAP lagi senang cerita lah...

Hopeless Chinese....

Anonymous said...

aiyaaaa apa pasal lu olang cakap itu macam, haiya konkek lagi baik loh, ha ha ha

tobeng said...

MCA?Apa itu?Persatuan taichi ka persatuan talian singa?

Sudahlah soilek,lu dengan lu punya parti sudah tak relevan.Lu punya olang semua sokong dap juga,mana ada undi mca?Lu sendiri pun tak buat kerja juga,lagi tolong dap ada lah..

Cina masuk private college sudahlah,sekolah cina mana tahu cakap Melayu,apa maciam mahu belajar ipta?

Anonymous said...

der tnya dgn sisiauw ni mcmne PARLIMEN BATU PAHAT BOLE KALAH?tngk apa dia jawap nnt!cina bukit,ttp jenis spesis cina bukit smpi kiamat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI