TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Saturday, August 31, 2013

MERDEKA -PAKATAN STYLE

            
Gambar di atas adalah acara menyambut Ulang Tahun Hari Kebangsaan ke 56 anjuran persatuan dan parti-parti politik Kelapa Sawit, Kulaijaya. Yang hadir ialah MP Kulai, Teo Nie Ching. Kalau dah Nie Ching yang hadir, maka sahlah parti-parti politik yang menganjurkan itu adalah dari kalangan puak Pakatan Rakyat.

Ingatkan Pakatan Rakyat ni bila dah bersama PAS, bila buat persembahan untuk menyambut ulangtahun kemerdekaan negara, takle generasi mudanya macam tak cukup kain dan tak cukup butang pakaiannya. Namun begitu, tak le dapat aku pastikan, samada diantara tetamu jemputan tu ada lebai PAS atau tidak.

Sehari dua ni jengah-jengah le FB lebai-lebai PAS, apa komen mereka. Sebab kalau BN yang buat persembahan semacam ini untuk menyambut ulangtahun kemerdekaan, pasti bertepek UMNO dihina mereka walaupun mereka tahu dalam BN tu ada macam-macam bangsa dan agama.

Apapun, kepada semua warga Malaysia, bersyukurlah kita kerana dilahirkan dan menjadi warganegara Malaysia. Nasib kita jauh lebih baik dari mereka di Somalia, jauh lebih baik dari mereka di Iraq, di Syria, di Mesir. Nasib kita tidaklah sesusah mereka di Myanmar, mereka di Bangladesh ataupun di Indonesia yang terpaksa meninggalkan tanahair demi mencari rezeki yang hanya cukup makan tetapi kita mampu kaya di tanah air kita sendiri!!! Salam kemerdekaan. Malaysiaku Berdaulat, Tanah Tumpahnya Darahku.


6 comments:

usin said...

biasalah tu, BN memang dilahirkan untuk dikutuk dan dicerca.

Anonymous said...

Konon nak mendakwahkan DAP. Dia yg terikut dgn DAP ade le.

Anonymous said...

apa PAS boleh buat telur dua biji pun tak tau nak jaga....

PAS hanyalah penagih politik yang setia.....

Anonymous said...

PAS adalah SETAN besar.. di Kedah 9 EKOR ADUN PAS membantah AKtA Penyebarah Syiah.. tp di Selangor mereka tak bantah pulak puak Seksualiti Merdeka- LGBT?

Mau terajang je muka2 ostad2 PAS ni!

vampire said...

Nak terajang? hahahha silakan...

vampire said...

Nak terajang? hahahha silakan...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI