TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Sunday, September 1, 2013

SALAHTAFSIR SEBAB BEBAL

           
Kejadah apa yang Ketua Pemuda MCA ni membebel? Dah lama senyap kes SK Sri Pristina, buat apa yang ungkit lagi? Masa kes Poh Kim Thye, cikgu rasis di SM Gelang Patah dulu, kenapa pemuda MCA tak berbunyi? Kenapa?...apakah pada ketika itu Pemuda MCA tak tersalah tafsir? Agaknya kalaulah ditakdirkan bahawa GB SK Sri Pristina tu matanya sepet dan namanya bermula dengan Wee ke Wong, macam mana pulak tafsiran KP MCA ni?
                
             
Budak tukar sekolah memang kerap berlaku. Kenapa engkau nak letak cencorot dalam kepala buat tafsiran yang salah? Kalau setakat 10 ibubapa yang tukarkan anak berbanding dengan hampir 1400 pelajar di SK Sri Pristina tu, apa nak disalahtafsirkan? Kenapa tafsir yang negatif. Mungkin mereka tukar sebab ada sekolah yang lebih dekat dengan rumah. Mungkin mereka tukar sekolah sebab ibubapa mereka berpindah ke penempatan lain. Mungkin mereka tukar sekolah sebab duduk dengan atuk nenek di kampung. Banyak lagi kemungkinan yang boleh ditafsirkan. Malah Ka Siong, lu akan nampak lebih terpelajar lagi kalau lu tafsir bahawa masalah SK Sri Pristina tu adalah sebab arkitek yang bodoh yang buat design kerana buat design sekolah yang boleh menampung 1400 pelajar pada satu-satu masa tapi dalam masa yang sama buat design kantin yang hanya boleh menampung kurang separuh dari jumlah pelajar.

Kecuali lu Ka Siong ada agenda tersembunyi, lu akan salah tafsir! Tak payah cakap tentang pembersihan etnik! Lebih baik lu cakap terus terang bahawa bukan Melayu memang masih tak puas hati dengan jumlah SJK. Lu kalau boleh setiap kawasan perumahan, lu mau SJK...kan...kan...kan!!!


3 comments:

Anonymous said...

Dia kalau boleh bila dah perintah Malaysia...open imegresen kasi banyak masuk cina ke Malaysia...walau kadar kelahiran tak banyak, jadi macam singpark.....tanah rezab melayu kasi open supaya diaorang yang kaya banyak duit beli dan buat perumahan mewah, gov servant Ijazah laki bini kerja pun tak mampu beli......gov servant dah tingal 50% je melayu...tu pun level kerani...lama-lama tinggal 20% sahaja tinggal pemandu n PAR....yang melayu tonggong dah kerja gomen n sokong pembangkang tu jangan la mimpi anak cucu boleh kerja gomen macam korang kalau dah DAP yang perintah...masa tu duk la pakat2 pindah kat kelantan sebab kat sana banyak kerjakan.....melayu kat negeri2 lain yang dah kurang tanah pakat dok tepi rezab sungai sebab dah azab tanah tempat tinggal kurang...melayu pertengahan duduklah mampu kat apartment dan flat sahaja.

Anonymous said...

Isu pristana...isu tanda putra....ka siong ni dah macam lidah DAP....

Quantum Metal Consultant said...

Tidak akan selesai selagi si penakut jadi pm. Time mahathir, dia batuk je - mic mca terus diam.

ARTIKEL HANGAT BULAN INI