TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Friday, October 25, 2013

NYONYA DAP TAK PAHAM BAHASA - SOAL NILAI BR1M

           
Rupa-rupanya pemberian BR1M oleh kerajaan BN adalah antara pengumuman yang sangat-sangat ditunggu oleh nyonya-nyonya DAP ni. Ingatkan Cina dah kaya, dah tak harap lagi dengan pengumuman BR1M.

Tapi tu lahhh.... kalau dah jenis Cina yang tak paham Bahasa Melayu, lain yang DS Najib janji, lain yang mereka paham. Sebab tak paham bahasa itulah, nyonya-nyonya ni dah melalak kat FB mereka kononnya DS Najib janji nak bagi BR1M sebanyak RM1000-00
       
         
Walhal apa yang DS Najib janji ialah kenaikan dalam masa 5 tahun. Bukannya terus naik. Dah betul le tu naik sikit-sikit dan tunggulah dalam masa lima tahun apakah betul atau tidak janji DS Najib itu. Mungkin DS Najib ada berkata, MUNGKIN dapat RM1,000 KALAU ekonomi baik dan memberangsangkan.
      
         
Inilah payahnya kalau duduk dalam Tanah Melayu tetapi tak paham dengan Bahasa Melayu dan dalam masa yang sama kerjanya nak menyanggah sahaja apa yang Melayu buat!!!


2 comments:

Dyll said...

Kemaruk juga depa dgn duit BRIM ya? Ingatkan tak sokong BN, malu nak ambil, tapi rupa2nya muka tak maluuuuuuu. Eloknya masa depa ambil duit tu nanti, campak aje suruh depa kutip macam ayam mkn hampas kelapa....

Anonymous said...

depa mana baca Utusan sayang ooii..

ARTIKEL HANGAT BULAN INI