TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Tuesday, October 22, 2013

PAS MEMANG BAGHAL

         
PRK DUN N20 Sungai Limau diadakan berikutan kematian Almarhum Tan Sri Dato' Seri Azizan Abdul Razak, mantan Menteri Besar Kedah.

Yang nak aku tanya kat sini ialah, semasa kematian Almarhum TSDS Azizan tempohari, ketika PAS berkabung kesedihan, ketika PAS berduka kehilangan seorang pemimpin yang mereka kagumi, ada ke ternampak bayang Lim Kit Siang bersama PAS? 

Tapi bila ada pilihanraya kecil, ada peluang, ada pentas untuk memaki hamun dan menyalahkan kerajaan yang memerintah, belumpun penamaan calon, baru nak umum nama calon, si Kit Siang dah terhegeh-hegeh sorong muka.

PAS yang jadi baghal DAP pulak tanpa teragak-agak memberikan pentas untuk Kit Siang berucap. Langsung tak ada rasa kecil hati atau terguris rasa oleh PAS dengan tiadanya penghormatan, tiadanya ziarah dari Kit Siang semasa pengkebumian TSDS Azizan.

Seharusnya, dengan budi Kit Siang yang sebegitu, bukannya pentas untuk berucap yang patut PAS berikan kepadanya, tetapi PAS sepatutnya menghalau Kit Siang agar jangan menyibuk dengan pilihanraya kecil ini dan kalaupun nak datang, tunggulah sehingga selesai pembuangan undi nanti. Tapi nak buat camna, baghal memang kena patuh pada tuannya!


4 comments:

Anonymous said...

Kita lihat.. sikap PAS.. puak MUNAFIK yg suka menipu sana sini

Bila Almarhum Ust Azizan masih ada mereka kutuk dan lawan, doakan spy cepat mati (lebih jahat ada pemimpin PAS yg ucap 'cpt MAMPUIH'-bahasa kasaq di Kedah). Termasuklah yg digelar ostad22 Dewan Ulamak PAS Kedah


Tapi la ni..

Tp bila bab nk untung..tiba2 Mahpos Bean musuh utama Ust Azizan pura2 memuji dan ambil credit atas nama Ust Aizian.. punca krn nk tamak kuasa.. depa cpt nak pakai kelebihan Almarhum Ust Azizan pula.

Muka punya tak malu..!

puak PAS ni boleh berlakon MUNAFIK sgguh2. Apakah dgn sifat keji mcm ni PAS xboleh buat pd rakyat??

Kalau pemimpin tertingggi pun PAS boelh khianat pd perkara yg xsepatutnya.. apakah nasib rakyat selamat dgn puak2 ini??

Tanya lah org kedah.. siapa yg memusuhi Ust Azizan semasa beliau jd MB dlu.. sampai hati depa tubuhkan Jawatankuasa PEMANDU semata2 utk hukum dan kawal Ust Azizan, jd MB Boneka..

Jentera UMNO kena study dan jdkan bahan utk kempen.

Mukriz sentiasa hormat Ust Azizan dr awal sehingga akhir hayat beliau tnpa mengira parti..
itulah kehebatan Mukriz.. jauh lebih mulia dr Nik Najis yg suka maki org dan Mat Sabu pelucah berkopiah.. penjilat komunis..

Anonymous said...

KIT SIANG NI BABI HARAM HADI PULAK BANI HUTAN!!

SAJAK LAH TU!!

Anonymous said...

AKU HARAP PENGUNDI SUNGAI LIMAU JANGAN BAGI 1 UNDI PUN PADA PAS ! JANGAN BUAT SILAP LAGI ! KAMI DAH SERIK!


~~ ANAK MUDA SG LIMAU~~~

Anonymous said...

Masa berkempen je si DAP ni sanggup pakai kopiah la, pakai songkok la, pakai selendang hijau di leher la. Tapo tengok nanti kalau DAP berkuasa, tengoklah, Melayu dan Islam diketepikan.

Melayu memang mudah lupa. Sila lihat gambar ini.

http://1.bp.blogspot.com/_-ruvBH5apHs/TRSYBQZWhzI/AAAAAAAAAHU/872zVX6ym6g/s1600/DSCN4421.JPG

Dulu sanggup pakai songkok masuk kampung2 orang Melayu. Tapi sekarang dah berkuasa lihatlah sendiri bagaimana keadaan Melayu2 di sana? Ada sampai merempat di TEPI PANTAI sebab tidak dapat membeli rumah! (rumah diutamakan untuk orang cina, walaupun mereka dah kaya-raya). Kau nak Melayu merempat di tanah tumpah darah mereka sendiri?

MELAYU MUDAH LUPA.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI