TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Tuesday, July 22, 2014

NASIB BAIK DS NAJIB PM, KALAU NUAR???



Akhirnya, kotak hitam MH17 dan mayat para penumpangnya diserahkan oleh puak pemisah Donetsk kepada wakil kerajaan Malaysia. Ia bukanlah sesuatu yang mudah, sebagaimana DS Najib yang dipetik oleh Dailymail di bawah ini;

Mr Najib revealed that in recent days the team had been working quietly behind the scenes to establish contact with 'those' - a reference to the rebels - in charge of the MH17 crash site.

The contact was finally made - but he made it clear it had not been easy.

'Under difficult and fluid circumstances, we have been discussing the problems that have occupied us all - securing vital evidence from the aircraft, launching an independent investigation and above all recovering the remains of those who lost their lives.'

There had been a breakthrough, he said.

'We have established the basis of an agreement to do just that,' he said in a reference to overdoing the problems.

Rupanya team DS Najib secara diam-diam telah mengadakan rundingan dengan puak pemisah Donetsk yang menguasai tempat nahas MH17 itu dan selain berjaya mendapat semula kotak hitam dan mayat, puak pemisah Donetsk juga telah memberi jaminan keselamatan kepada para penyiasat antarabangsa untuk memaauki kawasan nahas.

Nasib baik PM kita DS Najib, pandai berdiplomasi dan berunding. Buat kerja juga secara senyap dan tahu-tahu rundingannya dah berjaya.

Agaknya kalau Nuar Berahim yang jadi PM, tentu dia tak akan runding dan dia pasti akan arahkan rakyat berguling di jalanraya dan panggil CNN dan lain-lain media asing untuk selesaikan masalah. Agaknya selesai tak???

4 comments:

Anonymous said...

Klu Nuar jadi PM...mengunyit jer la kerjanya hari2...ape lagi...

Anonymous said...

Eh..lagi cepat dia dapat kotak hitam..sekelip mata sj. Macam MH370..dah berapa juta kelip x timbul2..
Nuar..nuar..

Anonymous said...

Nasib baik Najib jadi PM, kerana banyak isu2 menarik cam nahas MH370 dan 17 yg tak pernah berlaku, dan serangan lanun2 Filipina. Lebih banyak lebih meriah.

Anonymous said...

Bukan kerana najib lah bangang...ni kerana bala nuar mengunyit lah

ARTIKEL HANGAT BULAN INI