TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Thursday, February 12, 2015

AL FATEHAH


Salam takziah kepada keluarga Mursyidul Am PAS, Allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Bin Nik Mat yang baru sebentar tadi kembali ke Rahmatullah. 

Takziah juga buat semua ahli PAS, dan sama-samalah kita mendoakan semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman dan beramal saleh.

Al Fatehah...

***
Datuk Nik Abdul Aziz menghembuskan nafas terakhirnya jam 9.40 malam, 12 Feb. 2015, hari Khamis malam Jumaat di kediamannya di Pulau Melaka, Kelantan. Allahyarham berusia 84 tahun, meninggalkan seorang balu dan 10 orang anak.

4 comments:

Anonymous said...

Al Fatihah. Ya satu Malaysia menyaksikan bagaimana penuh keberkatannya cara pemergian Allahyarham mengadap Yang Maha Esa. Disedekah Al Fatihan oleh hampir sekalian rakyat. Lebih mengagumkan kaum China pun turut sama memuji akan akhlak Allahyarham sehingga menjadi viral di laman-laman sosial, tapi sayangnya kaum Melayu Islam sendiri masih ada menolak Allahyarham malah ada yang memmberi gelaran yang tidak sepatutnya kepada seorang murabbi.

So tuan admin yang pernah beberapa kali menulis cerita negatif mengenai Allahyarham sempatkah memohon ampun dan maaf kepadanya? Jika benar ada perkara negatif bagai didakwa oleh tuan admin mungkinkah Allah akan memberi kemuliaan sebegini rupa kepada Allahyarham? Ingatlah tuan admin, sekurang-kurang Allahyarham telah dimuliakan Allah pada kematiannya, nasib kita yang mencaci cerca seseorang tanpa tahu kebenarannya ini belum lagi mulia atau hina sudahnya.

Mudah-mudahan tuan admin tidak hanya menulis kerana emosi dan taksub kepada parti sahaja tetapi sesekali kembalilah sedar bahawa ada yang lebih penting dalam hidup ini iaitu Iman dan ketakwaan kita sebagai hambaNya.

Anonymous said...

Alhamdulillah,admin bersantun orgnya walau lain pandangan politik, sekurang2nya admin ajak manusia hadiahkan Fatihah untuk murabbi kita..jangan kau menjadi batu api melagakan manusia..adakah kau kafir

Anonymous said...

Ko x pyh la merepek kt sini. Elok je admin mohon pembaca sedekah fatehah utk arwah nik aziz. Yg dulu2 tu respon kod apa yg arwah pernah buat @ sebut. Arwah dh pergi, eloknya jgn bangkit apa2 lg terutama tentang sisi negatif arwah. Bila ko bakar, apinya akan melarat merata2. So, baik ko diam jika tiada apa nk sebut. Manusia tetap ada kelemahan walau sehebat mana.

Teko Kopi said...

Saya dah linkkan blog hebat tuan di blog saya. Mohon sudi kiranya tuan linkkan blog saya www.tekookopi.blogspot.com di blog tuan..terima kasih.

ARTIKEL HANGAT BULAN INI