TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Saturday, May 21, 2011

LORI DAN BAS KJ GUNA RON95

Pelik,pelik...sungguh pelik.
Bila sekarang ni, disebut aje harga minyak RON95 nak dinaikkan lagi, orang yang paling sibuk menyibuk kononnya prihatin dengan nasib rakyat ialah KJ. Ngape ye??

Dulu masa bapak mertuanya menaikkan harga petrol dari RM1.92 seliter kepada RM2.70 seliter (kenaikan 78 sen @ 40.6%) dan harga diesel dari RM1.58 menjadi RM2.58 seliter (kenaikan RM1 @ 63.2%) pada Jun 2008, mana suara Khairy masa itu? 

Sedangkan yang paling membebankan rakyat ialah kalau harga diesel yang naik. Ini kerana kalau harga minyak diesel yang naik, semua barangan makanan dan perkhidmatan akan meningkat naik. Kajian-kajian yang lepas menunjukkan bahawa barangan makanan dan perkhidmatan akan meningkat sekurang-kurangnya 8% daripada harga sedia ada sekalipun kenaikan tersebut hanyalah RM0.10 bagi seliter.

Kenapa dulu diam aje. Aku ingat dia ni saje nak bagi tau kat DS Najib bahawa dia idup lagi...jangan sampai kempunan tak dapat jadi menteri...kah... kah... kah... Yok kita cuba check balik dari dulu sampai sekarang, sapa yang jadi Ketua Pemuda UMNO yang tak de portfolio dalam kerajaan.

No comments:

ARTIKEL HANGAT BULAN INI