TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Friday, June 24, 2011

958 LAWAN 1 : HISHAM SOKONG BERSIH

958 laporan polis telah dibuat sebagai membantah perhimpunan BERSIH 2.0. Malah Persatuan Bekas Polis juga telah bersuara menggesa kerajaan segera bertindak untuk menghalang perhimpunan ini dari terjadi. Selaku bekas polis, sudah sewajarnya mereka telah dapat menghidu akan malapetaka yang bakal terjadi sekiranya perhimpunan ini tidak dicegah.


Ambiga pula telah menyatakan tidak akan memohon sebarang permit untuk perhimpunan BERSIH ini tetapi tetap akan meneruskan perhimpunan ini tanpa sebarang permit. Ini merupakan kenyataan dari seorang yang dikatakan pengamal undang-undang. Entah undang-undang mana yang diamalkan. Wallahua’lam. 



Akibat ugutan bunuh, terpaksa menutup muka takut dikenali
Sekiranya diteliti dari awal, berdasarkan kenyataan dari Ambiga banyak tindakan yang sudah boleh diambil oleh pihak kerajaan. Banyak kenyataan-kenyataan yang berbentuk provokasi dan seolah-olah memperlecehkan pihak keselamatan negara. Rakyat yang waras seolah-olah seperti telah tercabar dengan Ambiga, jika tidak masakan sehingga 958 laporan polis dibuat.


Namun 958 laporan polis oleh pelbagai lapisan masyarakat masih belum dapat menandingi 1 laporan ugutan bunuh oleh Ambiga.  Dengan hanya 1 laporan polis sahaja, menteri KDN telah bergegas ke Bukit Aman. Satu arahan telah dikeluarkan agar siasatan segera dan menyeluruh dijalankan. 958 laporan yang tersangat bimbang akan lebih banyak kerosakan malahan kemungkinan lebih banyak kehilangan nyawa sekiranya berlaku rusuhan seolah-olah tiada pentingnya kepada menteri KDN. Laporan memohon pihak KDN bertindak menghalang perhimpunan BERSIH 2.0 seolah-olah seperti mencurah air ke daun keladi. 


Janganlah kepada khalayak rakyat yang masih cintakan keamanan, yang masih mendokong kepada keluhuran perlembagaan dan kedaulatan undang-undang, yang masih percaya kepada sistem keselamatan negara sedia ada sekarang ini pula bangun memberontak mempertikaikan apakah pentingnya yang 1 itu berbanding 958. Atau menteri KDN sememangnya tidak lulus matematik?


9 comments:

Anonymous said...

Menteri KDN teleh dpegang telornye kerana sekandal seks.

Apa lagi bukti nak

ajai62 said...

Assalam Bro

Pasal menteri ni aku dah maas nak komen...Penat bro...dia ni pekak ke atau kurang akal aku pun tak tahu?

enalrahim said...

W'salam,
Kita kena le selalu berbunyi, biar sampai DS Najib yang dengar.

Anonymous said...

icamuddin memang mcm pondan,berani ambil tindakan kat melayu aje.kes kepala lembu contohnya,kami dihukum kerana terdapat banyak paria paria yg membuat laporan polis dan tindakan terpaksa diambil kononnye oleh peguam negara bimbang kerana menjejaskan kehormanian kaum.hah kau ari nie smpai 900 lebih,nak tunggu apa lagi.memang icamuddin nie,kena jaga wat bersalin aja...frust giler....jom kita lancarkan kempen sokong untuk bersihkan icamuddin dari jadi menteri kdn lagi.

Anonymous said...

Kalau boleh dalam masa terdekat ni DS Najib rombaklah kabinet dan tukarkan Menteri Amaran ni Kementerian Hal Ehwal Wanita. Carilah org lain yang lebih aggresif utk menjawat jawatan sebagai Menteri Dalam Negeri. Jangan sampai rakyat meluat khususnya orang Melayu terhadap menteri kita ni. Kalau setakad amaran semua orang boleh pegang jawatan. Jangan sebab nila setitik rosak susu sebelanga.

Anonymous said...

Apa bahasa lagi nak kita gunakan agar dapat difahami bahawa walaupun kita ni menerima kerajaan tetapi dalam hal yang tak kena (KELEMAHAN) pada kerajaan kita tetap bersuara. Tolong faham ini... Jangan biarkan kami terlalu lama menanggung rasa kecewa ini. Harap boleh faham. Kami dah tak boleh tahannnnnn.

Anonymous said...

mari kita demo bantah sipondan ni.bntot dah diliwat anuar.kote dihisap ambiga.

pasang kain rentang ..'hapuskan hisam pondan celako ni.'kalau najs tk dgr juga kito jgn undi hisamudin biar dia kalah kat kawasan dia.nanti baru padan muka

Anonymous said...

AKU SETUJU TU.MARI PASANG KAIN RENTANG..BUANH HISAMUDIN PONDAN LEMBIK TU...BARU DIA TAHU..NAJIS BUAT PEKAK SAJA.

DULU ADA SEORG POLIS BTAHU AKU..NAJIB TU PENAKUT,HISAMUDIN LAGI PENAKUT DAN PENGECUT.AKU MULA TAK CAYA,TAPI SEKARANG SEJUTA KALI PERCAYA.

Anonymous said...

TENGUK PATI NEGARA KITA,APA DIA BUAT,BILA BILA SAJA PATI NI BOLEH BUAT RUSUHAN DAN SPY NEGARA ASING..APA TAHI TAHI NAJIB DAN HISAM PONDAN NI BUAT ??..RUMAH DEPA PUN PENUH DGN PATI, SAPE BERANI TANGKAP

ARTIKEL HANGAT BULAN INI