TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Monday, July 25, 2011

MENOLAK PEMODENAN ; PAS BODOH MACAM LEMBU, DEGIL MACAM KELDAI

Sikap keras kepala, bodoh dan degil amat terserlah pada pemimpin PAS. Setelah meminta kerajaan membuat pembaharuan dan penambahbaikan terhadap perjalanan pilihanraya Malaysia, kini tawaran pihak SPR dan kerajaan ditolak.
Setakat inilah sahaja modennya PAS
Kerajaan menawarkan sistem biometrik yang jauh lebih moden, bersih dan tepat, tapi PAS bodoh macam lembu tetap nak gunakan dakwat. Entah apa yang mereka bimbangkan dengan sistem biometrik tu tak tahu lah. Para pemimpin PAS tetap berdegil macam keldai, sentiasa ingat dia sahaja yang betul, dia sahaja yang pandai.

Agaknya kerana sistem biometrik tersebut akan merupakan satu bentuk pangkalan data berpusat yang mampu mengenalpasti pelbagai perkara melalui cap jari, itulah yang PAS takut. Mungkin ramai dikalangan ahli PAS yang merupakan penjenayah yang sedang dicari atau mungkin ramai pengundi PAS yang menggunakan kad pengenalan orang lain. Dengan sistem biometrik, semua ini akan dapat dikesan. Mungkin inilah yang sangat dibimbangi oleh PAS. Kalau setakat menggunakan dakwat kekal, masih banyak lagi ruang untuk menggunakan kad pengenalan orang lain. PAS masih boleh upah mana-mana orang Siam ke, Indon ke, menggunakan kad pengenalan orang yang tak dapat mengundi pada hari pengundian tersebut. Akhirnya jari yang berdakwat, bukannya jari tuanpunya kad pengenalan.

Apa yang peliknya, sekiranya yang menolak kaedah moden ini ialah yang tak lulus SPM, kita tak heran, tetapi kalau yang menolak ini antaranya ialah Dr Dzulkefli Ahmad, MP Kuala Selangor tentu ada sebab yang tersangat menakutkan PAS untuk menggunakan sistem biometrik ini. Kepada Dr Dzul, jangan pertikaikan belanjawan yang terlibat kerana ini semua adalah untuk memenuhi nafsu pemimpin PAS juga yang tak pernah percaya dengan orang dan tak pernah reda dengan apa yang telah tersurat. Jangan cakap kononnya Tuan Guru ke Mursyidul  kalau tak yakin dengan ketentuan Allah. Sebenarnya tangan yang memangkah itu hanyalah lantaran sahaja, apa yang sebenarnya pemimpin itu adalah ketentuan Allah jua. Wallahua'lam.

 

4 comments:

Wak Long Man said...

Betul abgai yg dikata .... Heran aku, asyik nak dakwat kekal . Bila kita cakap pasal bagaimana nk solat bila kekal itu digunakan , berapa haratwi kekalnya kat jari , bagaimana nk bersihkan/cuci hingga bersih utk kita menunaikan ibadat. Tapi aku yakin , depa akan keluar fatwa - boleh berdakwat utk solat. Biasalah matlamat menghalalkan cara. BERTAUBATLAH .... Daripada terus memfitnah, berbohong dan mengadu domba ..

HHalem said...

I say Tuan:-)

Lembu keta tu cukup innovatif Tuan.

Ia membawa maksud Pak JanGoat Pas mengusung Pkr-Dap didalam arus pembangunan.

Arus pembangunan harus mengikut belakang lembu Pas.

Tu la Pas Tuan,

Jika kita buat pakai ink mcm india, dia akan kata kita kuno, cctv hitam putih pun kuno.

Tak der siapa yg ulas yg INK tu tak leh ambik air sembahyang Tuan. Mungkin Pok Nicky kata boleh amik air sembahyng kot.

TQ Tuan.

tq semalam maklum kat sya dia tu, bukan anugerah. Saya tau sbb anak-anak dia pun sama.

TENGGARA is SOUTHEAST said...

WL Man,
Sebenarnya dia orang ni bukan nak menyelesaikan masalah tapi dia nak masalah beterusan.

HH,
Hebat betul perang semalam dan tadi, nak tinggal nama kat komen pun ngeri, maklumla, kita orang baru.

HHalem said...

Sya dah agak dah Tuan TS:-)

ARTIKEL HANGAT BULAN INI