TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Saturday, July 30, 2011

MENTERI BARU KAT JPM JAGA AMBIGA DAN PSM

Makin besar kepala dan makin tinggilah tocang kaum India kat Malaysia. Mana taknya, kelmarin Timbalan Presiden MIC mendesak kerajaan agar membebaskan suspek yang cuba menghidupkan fahaman komunis, ahli PSM yang mana lima dari enam adalah India,  hari ini DS Najib melantik Presiden MIC ke Menteri penuh pulak. 

Lepas ni mana-mana parti yang ingin tambah menteri, kenalah berani sanggah keputusan kerajaan. Kenyataan kena mencerminkan seolah-olah dari parti pembangkang. Gerenti dapat tambah menteri. Dalam kita kutuk-kutuk dan marah-marah pada pendirian MIC yang macam lalang, DS Najib bagi pulak bonus kat MIC. Esok lusa MCA pulak ikut, lepas tu Gerakan ikut. 

Yang kesiannya ialah KJ dan Saifudin. Jenuh menyongsang arus, bukannya dapat bonus, makin terpinggir dari parti adalah. Itulah silapnya pemimpin UMNO, takut sangat dengan gertakan para sekutu dalam BN. Sedangkan MIC yang besar kepala sangat tu, boleh dikatakan semua kerusi yang dimenanginya adalah atas ikhsan pengundi Melayu yang mana kawasan tersebut UMNO lebih layak meletakkan calun. Sepatutnya MIC diberikan amaran keras bukannya bonus.

Kalau macam inilah caranya, PRU13 nanti, Parlimen Temerloh dan Rembau bagi aje kat MIC. Nanti ramai sikit perwakilan MIC dalam BN. 

5 comments:

YB Raz said...

inilah bodohnya orang melayu..cina dengan keling walaupun nampak dorang bergaduh tapi dorang sebenarnya bersatu dalam pertahankan anak bangsa sendiri.

tapi melayu lagi nak bunuh anak bangsa sendiri semata mata ikut cakap keling dengan cina.

TENGGARA is SOUTHEAST said...

YB Raz,
Itulah nasib kita orang Melayu. Nak sedarkan mereka dengan bahasa apapun tak tahu lagi.

Anonymous said...

Saya cukup kecewa dengan Najib yang banyak memberi muka kepada Cina MCA, Cina Gerakan dan India MIC. Saya yang selama ini sentiasa mengundi BN sudah berazam tidak akan mengundi parti-parti komponen BN langsung pada PRU 13 kerana pendirian mereka serupa dengan parti pembangkang.

Anonymous said...

Saya pun kecewa dengan Najib, kenapa dia tak tunggu dulu MIC buat kerja. Biar MIC menang kemudian baru bagi bonus. Ini belum apa2 lagi dah dinaikkan pangkat. Banyak lagi Ahli Parlimen UMNO yang dah menang tak bagi bonus jadi menteri. Yang dibagi keling yang kalah pulak tu. Dah bagi Senator, Timbalan Menteri kemudian bagi lagi Menetri. Apa NAJIB dah GILER?. Betul2 bodoh punya PM baik tukar ajer ke PM baru..suroh letak jawatan takut kat keling2 paria dan cina2 tongsan. PRU13 saya tak akan undi UMNO ...punya pemimpin bacul dan penakut. Melayu bodoh.

TENGGARA is SOUTHEAST said...

Anon & Anon
Sebenarnya memang ramai yang kecewa. Cuma nak tunggu bila taiko-taiko UMNO nak bersuara, tengok dia orang ada berani tak.

ARTIKEL HANGAT BULAN INI