TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Saturday, August 20, 2011

PEMUDA YANG BODOH DAN BEROTAK KUNING

Aku tergelak baca HarakahDaily sebentar tadi. Pemuda PAS Gombak jual sampul duit raya warna kuning yang tertera 8 tuntutan BERSIH di belakangnya.
Aku ingatkan sampul duit raya tu ada isi, rupanya kosong. Rupanya dia orang jual, dia orang yang cari duit raya. Patut parti politik besar-besar ni, bila buat sampul duit raya tu, berilah percuma kat orang ramai dan bagi tak payah banyak-banyak, bagi sekepingpun cukup, tapi kat dalam tu biar le berisi. Baru le bebudak suka.

Itu le, asyik ke hulu ke hilir menghentam kerajaan, last-last nak raya kena jual sampul duit raya untuk dapat duit. 

Yang tak bagusnya, sampul-sampul tu nanti yang dapat ialah bebudak. Bebudak ni apa yang dia tahu pasal BERSIH. Bodoh dan bengap betul Pemuda PAS ni, kempen tak kena tempat. Janganlah pemikiran kanak-kanak yang masih bersih tu diracun dengan benda-benda pelik hanya untuk kepentingan politik. 

Berita selanjutnya di SINI

3 comments:

Anonymous said...

masaalah dia ni..........

Anonymous said...

apa ke bodohnya puak2 pas ni..kalo nak sampul raya, aku boleh bagi free jer la..x payah nak jual2..aku sedekahkan sampul raya dengan duit rayanya sekali

Anonymous said...

memanglah dia orang kena cari duit raya lebih.. sebab diorang xde side income money yang dapat free2 goyang kaki..

diorang bekerja, diorang berjual beli untuk dapatkan even se sen..

xmacam si penipu2 umno (merujuk pada yang menipu je k), rasuah sana sini...memanglah kayerr...

bersih itu bersih..dengan tuntutan yang baik2 dan murni... ape salahnye corakkan benda bersih ke atas bnda bersih? xgitu? hehehe

ARTIKEL HANGAT BULAN INI