TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Thursday, September 29, 2011

BETUL KE APA YANG AKU BACA?

Klik imej untuk besarkan
PAS mencadangkan agar diadakan satu muzakarah untuk meleraikan kekeliruan dan membetulkan persepsi negatif yang timbul dalam masyarakat terhadap sistem perundangan Islam di negara ini.

Selain itu PAS turut mencadangkan agar muzakarah ini dihadiri oleh para mufti dan Umno mewakili parti pemerintah.

Ketua Penerangan PAS, Tuan Ibrahim Tuan Man mengajak UMNO untuk sama-sama muzakarah pasal hudud. Aku macam tak caya aje. Lebih-lebih lagi bila tengok gambar Tuan Ibrahim yang macam baru bangun mimpi aje dalam Harakahdaily.
Dah selesai betul ke dengan DAP. Tetiba aje menyebut nama UMNO pulak. Orang UMNO mana ada yang pandai bab-bab agama ni, semuanya jahil. Macam mana nak ajak muzakarah? Nanti lain pulak jadinya. Apa PAS boleh ke terima pandangan UMNO untuk memperbaiki hudud versi PAS tu? Kalau ajak mufti-mufti tu, kira ok juga.

Atau baru-baru ni aje PAS terperasan yang UMNO juga hebat-hebat orangnya dan layak diajak bermuzakarah. Ni Pok Yim ni pandai-pandai sendiri ke atau dah consult Pok Nik?....ni rasanya belum mintak restu Pok Nik ni, kalau tak tentu Pok Yim akan disuruh ajak DAP sekali. 


2 comments:

cacamarba said...

haha..lpas muzakarah psl hudud..cuba bincang langkah pertama mcm mana nk guna pakai hudud utk selesai masalah bos anwar..baru betul..x gitu tuan..

TENGGARA is SOUTHEAST said...

Tuan CCMarba,
Kalau hudud digunakan untuk Nuar, dia lari tak jejak kaki kat tanah.

ARTIKEL HANGAT BULAN INI