TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Sunday, September 18, 2011

MANA SATU KEPALA?

Pernah dengar kisah ular 2 kepala? Susah kalau kita jumpa ular 2 kepala ni, pasal kita tak tau mana satu kepala yang berbisa. Rasanya tak mungkin kedua-dua kepala tu mempunyai bisa yang sama.
Kisah satu parti politik kaum India yang baru ni pun serupa juga. Nak kata besar tak le besar mana. Cuma riuhnya sahaja yang gegak gempita. Mana tidaknya, Makkal Sakhti ni memang sakti, ada dua kepala. 

Satu kepala memanggil dan bersama  TS Muhyiddin merasmikan konvensyen Makkal Sakhti di PWTC. Manakala satu kepala lagi mengadap Pok Nik di Kota Baru, Kelantan dan menyerahkan borang permohonan untuk menyertai Pakatan. Tak tahu la nanti sapa yang terkena bisanya.

Tapi bagus juga kalau Pakatan terima mereka ni. Nanti kalau BN terima, maka MIC yang terasa gagah tu melenting pulak dan untuk diamkan mereka nanti DS Najib terpaksa pulak Senatorkan sorang lagi untuk dijadikan Menteri. Dulu masa sibuk-sibuk pasal IPF, MIC dah dapat habuan.

Aku rasa dalam hal Makkal Sakhti ni, BN tak perlu sibuk-sibuk, biar Pakatan ambik. Nanti kalau jadi masuk Pakatan, tentu Nuar akan bengang dengan Pok Nik. Ini sebab Nuar claim dia kapten tetapi kepala Makkal tu tak jumpapun dia. Kalau dikatakan Makkal ni atas pagar, nampaknya orang atas pagar dah tak pandangpun Nuar tu. Agak-agaknya Si Nuar tu sedar tak?

3 comments:

cacamarba said...

Tuan TIS..ada ayat yg sy pernah dengar..kalo jumpa ***** dan ular,ketuk ***** dulu,sbb ***** lg bahaya dr ular.ular hanya patuk,***** bt cerita,kita semua bole huru hara.

TENGGARA is SOUTHEAST said...

Tuan CCMarba,
Hehehe....

Anonymous said...

One Indian do NOTHING
2 Indian go MABUK
3 Indian form UNION
4 Indian form PARTY
5 Indian go DEMONTRATIONS

ERROR 404

ARTIKEL HANGAT BULAN INI