TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Saturday, September 17, 2011

NIK AZIZ SALAHKAN RAKYAT KELANTAN

Bila diberitakan bahawa Kelantan adalah negeri yang mempunyai bilangan pengidap AIDS yang tertinggi sekali di Malaysia dengan kadar 28.8 : 100,000 penduduk, Nik Aziz dengan cepat menyalahkan rakyat Kelantan. Ini katanya disebabkan sikap rakyat Kelantan yang suka berhibur ke Thailand.
Mu salah teropong tu.....
Sikitpun tak berbunyi nak mengatakan ini semua silap kerajaan yang memerintah. Cuba kalau BN yang memerintah Kelantan sekarang, habis segala pelusok negara dicanang bahawa BN tak pandai memerintah sampaikan ramai rakyat dapat AIDS. 

Sepatutnya sebelum menyalahkan rakyat Kelantan, Nik Aziz perlu muhasabah diri dulu, tanya diri kenapa rakyat Kelantan suka berhibur di Thailand, tentu ada kekurangan yang pemerintah tak nampak atau buat-buat tak nampak untuk rakyat Kelantan.

Kalau betul dasar yang dijalankan oleh Nik Aziz selama memerintah Kelantan, tentu semua ini tak berlaku. Kerana dasar yang salahlah, bila nak berhibur mereka lari keluar Kelantan. Oleh kerana Nik Aziz nak hindarkan hiburan yang sedikit di depan mata, akhirnya mereka lari mencari di tempat lain yang akibatnya jauh lebih parah. 

Hiburan merupakan fitrah manusia. Nik Aziz dan Kerajaan PAS telah membuat dasar yang menghalangnya. Maka inilah akibat yang terpaksa ditanggung. Jangan salahkan rakyat Kelantan. Pemerintah wajib bertanggungjawab atas kesilapan merangka dasar ini.

7 comments:

Anonymous said...

Layan pelacur takpe, janji undi pas boleh masuk syurga pork nik

Anonymous said...

Tak berapa tepat baik komen nik aziz mahupun laporan di atas. Kebanyakan kes HIV di Kelantan sebagaimana di tempat2 lain di Malaysia ialah kerana dadah. Transmisi kerana seks rambang ada juga tapi yang banyak adalah dadah. Jadi jelas nik aziz tak tahu apa yang berlaku kepada rakyatnya - mungkin terlampau sibuk berpolitik bencikan BN/UMNO

Anonymous said...

salahkan rakyat la pula,dasar hipokrit,peliknya rakyat di kelantan pecaya orang cam ni, kenapa tak salahkan diri sendiri,ciri-ciri pemimpin tak bertanggung jawab,tapi mau raih undi dari rakyat

Anonymous said...

ape le nak diherankan. dia ni ketua puak khawarij, nabi kalu masih hidup dia akan perang puak ni. hina tuhan, hina nabi, tu le sebab dia terhina. org pas yg taklid buta ikut aje tok guru dorang yg sesat lagi menyesatkan ni. pemimpin pas ni kafir, dikafirkan oleh amanat hadi awang sendiri, jual ugama utk kemegahan diri. bongkak, tuhan isytihar perang kat org macam ni. belum mati lagi tu, buat betobat le.

Anonymous said...

Kelantan tak dapat menanggung beban yg disumbang oleh mangsa Aids dan HIV. Antara puncanya seks rambang dan dadah . Paling besarnya berpunca drpd salahguna Dadah. Persoalan dadah tak dapat di dihapus melalui dasar Tok Guru sedia ada semata-mata kerana yg menjadi tarikan sebenarnya ialah kelemahan oleh agensi Kerajaan Pusat kerana ianya bersifat menyeluruh. Contohnya kelemahan dasar pendidikan sedia ada, akta hiburan , akta emigression , kawalan kastam, peruntukan undang-undang mengenai dadah dan usaha pemulihan dan penguatkuasaan oleh pihak polis dan Pemadam. Dasar baru Kerajaan Kelantan banyak menyumbang ke arah pembentukan masyarakat madani kental , terutama dasar melalui pendidikan YIK dan Pendidikan Pondok serta Pusat-pusat Tahfiz di merata tempat merupakan benteng kukuh yang mampu memperlahankan akibat sepatutnya ditanggung berpunca dpd masalah dadah spt penularan Aids dan HIV. Dadah sinonim dg hiburan . Selalunya penagkapan atau serbuan dilakukan di pusat-pusat hiburan, rumah-rumah urut haram , sarang pelacuran dan pesta-pesta sex bebas. Mereka terdiri dpd muda mudi yg rusak akhlak atau terpinggir dpd arus perdana. Kaedah asasnya dikatakan Pencegahan lebih baik daripada Mengubati. Pencegahan awal ialah Menghapuskan Punca-punca Penyakit. Nah , sekarang semua pihak cuba mengenali tanggungjawab masing-masing dan laksanakan secara muafakat dan bersepadu.

Anonymous said...

to Anon 11:57
kerajaan negeri buat apa?apa inisiatif kerajaan negeri..sapa lebih dekat dgn rakyat kalau bukan kerajaan negeri itu sendiri..kemana pergi kempen2 kesedaran,fungsi kerajaan negeri itu sendiri apa?kita lebih senang menudingkan jari telunjuk kita kepada sesiapa sahaja utk melepaskan tengkuk sendiri..fikir fikirkan lah..terima kasih

Anonymous said...

Kerajaan buat apa ? Tersimpul dlm enakment Hukum Dudud, dan dasar-dasar pembaharuan sedia ada. Kuliah-kuliah Jumaat, masjid dan surau serta pentas-pentas ceramah di kira medan utama penyebaran maklumat kempen kesedaran . Nak jenguk ke sekolah-sekolah SRK / SMK dilarang keras. Agensi-agensi kerajaan lain jauh sama sekali. Walaupun sekadar lawatan biasa. Sedangkan rekod penularan gejala yg tak rasminya faham-faham sendirilah berpunca dari mana. Jarang terdengar datangnya dpd sekolah kelolaan YIK , Pengajian Pondok atau Pusat-pusat Tahfiz. Ada sekalipun mungkin dlm kadar 1:100 . Setakat ini kerajaan sdg menunggu-nunggu kelulusan dpd PM untuk diberi kelulusan melaksanakan Hukum berkenaan. Media kerajaan negeri agak terbatas. Desak-desaklah supaya kerajaan BN memberi kebenaran menyalur maklumat atau menyediakan slot kesedaran parti pembangkang sekali sekala dalam RTM . Mengembalikan hak penyiaran akhbar Lidah Rasmi parti sebagaimana kebebasan Utusan Malaysia, Berita Harian , dsbnya. Berikanlah laluan selesa serta adil sebelum kata apa-apa ni weh.

ARTIKEL HANGAT BULAN INI