TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Tuesday, September 13, 2011

PAS MEMANG BUTA HATI, BODOH DAN BAHLOL

Apabila PAS mempertikaikan kerjasama yang dijalin oleh kerajaan dengan kerajaan komunis China, jelas menampakkan PAS adalah sebuah parti yang dianggotai oleh mereka-mereka yang buta hati dan gagal untuk melihat ke hadapan.
Bakal-bakal tidak berkibar lagi.......
Dalam memuaskan hati mereka, PAS gagal membezakan pendirian kerajaan dan majoriti rakyat antara hubungan komunis dalam negara dan hubungan dengan negara komunis. Dalam perhubungan antarabangsa, antara negara yang paling bimbang sekali berlakunya hubungan rapat dan akrab negara lain dengan negara China ialah Amerika. Ini kerana ianya akan menjejaskan jumlah dagangan Amerika dan Amerika akan sedaya upaya untuk menggagalkan hubungan tersebut. Apakah PAS kini agen Amerika di Malaysia?

Sebagaimana yang kita ketahui, China bakal menjadi satu kuasa ekonomi terkuat dunia dan selaku pemimpin yang berwawasan dan berpandangan jauh, merebut segala peluang yang ada diperingkat awal adalah jauh lebih baik dari mengemis apabila peluang yang ada cuma tinggal sisa. Dalam soal dagangan dan ekonomi yang mana pulangannya akan memakmurkan rakyat negara ini, bukan soal ideologi yang memainkan peranan, tetapi nilai yang diterima. Untuk beberapa puluh tahun akan datang, negara China adalah negara yang kos efektif untuk dagangan dan akan menguntungkan kita.

Sebagaimana yang dilapor oleh Mysinchew.com pada hari ini, bukan setakat menguasai ekonomi dunia malah matawang Yuan akan mengambil alih Dollar sebagai matawang dagangan dunia dalam tempoh 10 hingga 15 tahun akan datang. (rujuk SINI

Oleh itu, janganlah demi politik, segala usaha-usaha baik dan positif kerajaan juga hendak dinafikan. Selaku negara demokrasi, rakyat masih memerlukan pembangkang sebagai suara pengimbang dalam kerajaan melaksanakan dasar-dasarnya tetapi janganlah sampai rakyat bosan mempunyai pembangkang yang bodoh, tolol dan bahlol!!!

3 comments:

HHalem said...

Amboi Tuab TIS:-)

Marah sungguh dgn tajuk.

Pas tak tahu kot, banyak prjk di Mesia, Beijing yg buat.

Contoh terkini,

Electrified Double Track GEmas ke JB, Beijing akan start buat.

Empangan Mengkuang,BMertajam Beijing akan buat.

cacamarba said...

mungkin org PAS boleh mulakn dgn tukar brg buatan China yg murah tu,pakai brg made in italy ke, france ke,amerika ke..tgk mampu ke x..tu mslh bila diorg guna lutut utk pk..x logik..kalo marah sbb bt hubungn ekonomi dgn Israel laknat,br la btul..

TENGGARA is SOUTHEAST said...

Tuan HH,
Marah sebab mereka sengaja membutakan hati. Sikap hanya menyusahkan pentadbiran, bukan membantu dalam memaju dan memakmurkan rakyat. Kerajaan pulak macam semakin bingai, dok layan mereka.

Tuan CCMarba,
Orang PAS bukan kata nak beli, kalau boleh semua barang mintak kita dermakan. Jadi dia orang mana tahu mahal ke murah.

ARTIKEL HANGAT BULAN INI