TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Tuesday, October 18, 2011

21 TAHUN BARU CADANG 63 KM LEBUHRAYA

Kalau tak silap aku, Nik Aziz jadi MB Kelantan sejak 1990 lagi. Itu maknanya dah 21 tahun. Selepas 21 tahun jadi MB, baru BERCADANG nak bina lebuhraya di Kelantan sejauh 63km sahaja. 

Aku ingatkan sebegitu lama menyimpan, lebuhraya tu kerajaan negeri yang nak bina, rupanya nak suruh swasta juga buat. Alamat kena tol juga le nanti. Kalau tak kena tol maknanya kerajaan Kelantan beransur-ansur le bayar kat swasta.
Senang aje nak bagi gula-gula kat rakyat Kelantan. Bila berlaku kekurangan, salahkan kerajaan pusat kononnya tak serius untuk memenuhi keperluan rakyat Kelantan. Bagaimana nak serius, kalau pentadbiran Kelantan sendiri tak pernah serius, asyik buat kelakar aje.

Bab lebuhraya ni memang mungkin ada kebenarannya bahawa Kelantan belum lagi memerlukannya. Ini kerana Kelantan hanya sesak pada musim cuti perayaan sahaja bila anak-anak Kelantan yang mencari makan di luar Kelantan balik. Tak apalah sesekali dia orang bersesak bila balik kampong, lagipun dia orang memang dah biasa dengan suasana jem, terutama yang kat KL dan JB.

Kalau buatpun lebuhraya nanti membazir kerana bila habis cuti, lebuhraya lengang boleh buat gelanggang futsal. So...tak payah le Pok Nik nak bermegah kononnya Kelantan maju dengan lebuhraya.

4 comments:

cacamarba said...

tgk lebuh raya pantai timur sudah..nk lalu waktu tgh mlm pn takut..

Anonymous said...

PM kita melayu, pengerusi perkasa melayu..Kalau sapa cabar melayu semua naik tengin. Mereka pembela melayu, tapi jambatan pulau pinang kena dahului. Kepala butuh melayu dgn semangat taik anjing. Sedangkan pahang, trengganu dan kelantan tu 80% melayu, jawab jgn tak jawab. Rasanya kalau cina jadi PM pun rasanya lama dah lebuhraya panta timur ni ujud. Kalau mana2 pemimpin yg boleh bagi keperluan yg seimbang untuk keperluan rakyat, rasanya bukan melayu pun kita akan sokong, sebab melayu pun bukan nakkan Islam pun, sama jg ngan pemimpin kafir. So kalau keua2nya tak mo Islam tapi boleh beri khidmat yg sempurna, kira ok je la.

Anonymous said...

dulu die cakap... duk kelantan tade tol.. gi memaner pun tak payah bayar tol.. skang amik ludah ko balik... ish.. penipu lahanat lahabau pundek tade konek tul si nik babis ni...

-nenek muda

Anonymous said...

Anon 3:37

Apela ko ni...

jambatan P.Pinang utk kegunaan anak melayu jugak utk blk ke Kg.----sampaila ni Ketua Menteri yg bukan Melayu nak halau org melayu dari rumah, tapak niaga mereka...salah siapa???
jawab---jgn x jwb!

Dulu highway utara selatan yang la ni yg hangpa dok blk kampung tu pemimpin bukan melayu---Lim Kit Siang jgk saman kerajaan---katanya membazir duit rakyat---LA NI ANAK DA JADIK KETUA MENTERI SELESA BENAR ULANG ALIK PENANG-K.L utk mesyuarat DAP---
tu utk anak pantai barat...

sama jugak kerajaan da bagi lebuh raya pantai timur hang pa nk ckp apa???tak nmpk2 lg ka??
(semua tu dalam berapa tahun Dr. M jadik PM)

SEMUA TU UTK ANAK2 MELAYU BLK KG. DGN SELESA.
BODOH TAKLEH DIAJAR HANG NI!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI