TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Sunday, October 9, 2011

PAS BINGUNG...MANA BN DAPAT DUIT?

Pemimpin PAS dah 2 malam tak dapat tidur. Mungkin sambung lagi malam ni jadi 3 malam. Mereka bingung. Bingung memikirkan dari mana BN dapat duit untuk budget 2012 atau bagaimana BN nak buat duit untuk budget 2012.

Herannya Tuan Ibrahim Tuan Man (TITM) sampai dia cakap "Duit tidak mungkin jatuh dari langit, dan dengan ekonomi dunia yang sedang meleset, adakah kerajaan BN sedang menyembunyikan langkah-langkah drastik untuk mendapatkan dana sehingga selepas PRU13"? 
Kuyu mata, tak tido...
Biasalah TITM, politik sekarang macam business juga. Ada rahsia yang tak boleh beritau, lebih-lebih lagi bab cari duit. Takut orang tiru. Bagaimana kita belanja, orang tengok, orang tiru tak apa. Rahsia cari duit, tu kena kamceng aje baru boleh cerita.

Kalau Pakatan yang belum berkuasa boleh menjanjikan budget sebanyak RM220b, apa diherankan dengan BN yang sedang berkuasa? Atau Pakatan sendiri buat budget RM220b setakat angan-angan saja yang cuma asyik dengan kalau dan berkalau? 

Nak jadi boss atau nak jadi tauke, mesti tau macam mana nak jana duit. Ada idea tak boleh heboh-heboh, nanti orang ciplak. Begitu juga dengan pemerintah. Umpamanya, kalau idea nak mansuhkan ISA diberitau awal-awal lagi, rasanya puak Pakatan buat pesta 7 hari 7 malam masa Bersih dulu fasal dah tau kalau kena tahan, tak lama nanti mesti bebas kerana ISA dimansuhkan.

Sepatutnya untuk menjadi parti alternatif kepada BN, TITM bukan mempersoalkan dari mana BN dapat duit, tetapi sepatutnya TITM dan rakan menawarkan budget yang lebih besar lagi untuk menunjukkan keupayaan dan kebijaksanaan group TITM dalam meneraju negara.

Macam mana nak jadi pemimpin, kalau orang belanja lebihpun dah pening memikirkannya. Yang penting TITM jangan fikirkan apa yang dalam dompet orang lain, fikirkan apa yang TITM boleh berikan dari dompet TITM dan Pakatan.

3 comments:

Anonymous said...

TITM muka bengong,
apa pon pembentangan belanjawan diapon bukan faham sangat,

muka bengong urus party jadi hampas,
jgnlah susah2 fikir nak tadbir negara, lingkup dapat kat dia.

Anonymous said...

nak cari duit pun tak tau, cam ne nak uruskan negara..

lingkup! lingkup!

Anonymous said...

Mengikut IQ ularmak PAS, kalau nak dapat duit kena jual sesuatu- jual maruah, jual agama, jual balak, jual Putrajaya, jual bini kasi kawan maen dan sewaktu dgnnya selain dari jual fitnah dalam ceramah2 sambil tadah tin milo.

Lain2 tak boleh pikir.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI