TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Friday, October 7, 2011

POK NIK, YOU HAVE TO ANSWER THIS

Haa.....sekarang sapa yang dolak dalih. Jawab Pok Nik....jawab. Kenyataan ni bukannya keluar dari mulut UMNO, tapi dari pegawai kerajaan negeri Kelantan sendiri.
Saya setuju sesangat dengan kata-kata Datuk Daud Mohamad, Ketua Hakim Syarie Kelantan, 
“Padahal kita boleh dakwah dengan pelbagai cara, dengan risalah dan macam-macam. Pegawai dakwah kita ramai, ia sepatutnya berterusan, jangan hanya tunggu masa-masa tertentu sahaja, orang akan pandang lain pula,”

“Perkara 11 memberikan kebebasan mengamalkan agama, kenapa kita nak takut, kita nak amalkan agama kita, kita nak laksana, tanggungjawab ini tertanggung kepada kerajaan yang akan ditanya Allah di akhirat nanti kenapa luluskan enakmen tetapi tidak laksana”.

Selama 18 tahun, iaitu semenjak enakmen hudud diluluskan di Kelantan, Apa Pok Nik buat? Apa usaha Pok Nik agar ianya dilaksanakan, apa usaha Pok Nik agar semua rakyat faham dengan hudud? Dan apa pula usaha pemimpin PAS yang lain dalam membantu Pok Nik? 

Jangan ambik jalan mudah dengan hanya menuding jari kepada UMNO sahaja terhadap segala kegagalan PAS kalau PAS sendiri tidur dan tiada usaha untuk menjayakannya. Kena ingat, berkata tak semudah membuatnya. Atau mungkin PAS memang "cakap tak serupa bikin". Lepas ni nak salahkan siapa?

3 comments:

PenganutPAS said...

17 Oktober 1990 Karpal Singh warning nik aziz langkah mayatnya dulu kalau nak laksana hudud.

Dah 21 tahun karpal seinci pun tidak bergerak . Dalam 21 tahun ni nik aziz dah pusing merata ceruk . dah pusing keliling .

Dari negara islam kepada negara kebajikan Dari mati syahid perjuang negara islam kepada negara islam tiada dalam Quran . Dari hudud Allah kepada hudud untuk orang islam sahaja versi nik aziz.

Fikir-fikirkan lah sendiri . Buat pengikut PAS ...berMUFARAQAHlah ...

apa kata murshidur am PAS bhg 3

cacamarba said...

mungkin pok nick dh ptt turun dh ni..lama sgt dh..hudud wajib dijalankn tp kite kna memperhalusi lg semua hukum bagaimana nk laksana..plg mudah apa yg org faham,mencuri potong tangan walhal kalo kitr perhalusi lg,jenis mencuri apa yg br jtuh hulum potong tangan..curi pensel xkn la kna potong tangan..Islam bkn zalim..Islam itu indah..pok nick kna pk mcm mana nk memahamkn semua benda ni dulu..surat Tun M yg dh berzaman pn pok nick x jwb2..tau2 kata Tun M x bg.bincang apa pn xmau,trus salahkn org..x boleh la mcm tu.aku sayang pok nick sebenany..jd sbb syg la aku nasihat pok nick step down..tp xkn pok nick nk denga nasihat aku..ye dok.

TENGGARA is SOUTHEAST said...

PPAS & CCMarba,
Masalah paling besar pada Pok Nik ialah dia lebih banyak bercakap dari membaca.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI