TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Thursday, October 20, 2011

TENGOK BADUT LAGI BAGUS

Heran aku tengok dengan orang-orang yang mengaku ahli akademik ni. Belum apa-apa lagi ramai yang dah meracau tak tentu hala hanya kerana Aziz Bari. Special sangat ke Aziz Bari ni?

Takkan lah kalau Aziz Bari boleh tegur pemerintah, maka majikan Aziz Bari tak boleh nak tegur dia. Rasanya tak salah UIA nak tegur dan siasat dia, sebab UIA yang bagi dia makan. Bukan dia bagi UIA makan. Sebagaimana katanya dia bercakap atas haknya sebagai pembayar cukai, maka UIA melaksanakan haknya sebagai pembayar gaji.

Lagipun apa yang nak dibisingkan sangat. Aziz Bari belumpun dijatuhkan apa-apa hukuman. UIA masih menyiasat kalau-kalau dia ada melakukan kesalahan. Dia digantung kerjapun dapat gaji. Kalau aku orang gantung aku kerja dan bayar gaji, lagi aku suka. Jangan le pulak yang lain-lain cuba nak menekan pihak UIA dalam menjalankan siasatannya.

Lagipun ini bukan kali pertama Aziz Bari kena "surat tunjuk sebab". Ini dah kali ketiga menurut peguamnya, Dr Dzulkarnain Lukman.

Gantung kerja ni prosedur biasa mana-mana majikan dan pekerja. Apa nak kecoh sangat. Kalau aku jadi majikanpun, tak kan aku nak biarkan pekerja bermaharajalela sesuka hati. Kena le dengar cakap, sebab majikan yang bagi makan.

Ni sampai ada ahli akademik yang kata UIA tak bertamadun. Kalau betul sayangkan Aziz Bari, suruhlah Aziz Bari cari majikan yang bertamadun. Tak payah jawab surat tunjuk sebab tu. 

Apa-apa halpun, lebih baik kita layan tengok muka badut lagi bagus. Sebenarnya ayat yang di bawah sekali adalah untuk renungan.



Badut nak menggembirakan orang, kena tukar wajah, tidak menggunakan wajah asalnya.

2 comments:

Anonymous said...

hang tu badut macam semua kaki akedemik yang otak nya jilat najib lu belajar sastera inggeris kat amerika macam mana depa ajar bodoh

Anonymous said...

La kalau semua ahli akademik jilat najib, aziz bari jilat nuor kote bengkok. Hang pulak jilat tang mana..mat sabu kaaaa?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI