TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Friday, October 14, 2011

TOLONG JAWABKAN BAGI PIHAK DERIS AHMAD

Selalunya aku baca Harakahdaily tak lah berperasaan mual semacam hari ini. Hari ni aku betul-betul mual. Mual dengan angan-angan Deris Ahmad. Deris cakap PAS mampu selamatkan Melayu Islam. (sini)
ke 4....kalau PAS perintah.....
Dia berangan tu lantak le, tapi satu lagi statement dia yang buat aku mual ialah; "kadar kemiskinan di Kelantan daripada nombor dua pada tahun 1990 kepada nombor enam adalah satu bukti PAS mampu memelihara Melayu Islam."

Bukti apa yang hendak ditunjukkannya. Anak Kelantan dah sama bersepah dengan budak Indon cari makan kat negeri lain. Cukup bulan hantar duit balik kampong. Kalau betul handal kerajaan PAS Kelantan, panggil semua anak Kelantan balik duduk Kelantan dan cari makan kat Kelantan. Tengok boleh tak kasi Melayu Islam Kelantan cari makan. 

Jangan le nak dibangga sangat. Kelantan cuma meriah bila tiba musim perayaan sahaja bila anak Kelantan yang kat luar, yang cari makan dengan projek dan peluang yang diwujudkan oleh BN balik. Bila musim perayaan boleh tengok betapa bergayanya anak Kelantan yang hidup diluar Kelantan berbanding yang masih terperuk dan mengharapkan PAS memberi kerja.

Kalau yang keluar dari Kelantan tu kerana nak jadi korporat atau mengisi jawatan-jawatan tinggi, kira ok juga. Tetapi aku tengok kat Johor ni, ramai anak Kelantan datang jauh-jauh hanya sebab nak jadi Pak Wan Cha dan kerja kilang. Peluang sebegitupun kerajaan Kelantan tak mampu nak sediakan, bagaimana nak selamatkan yang lain? Lu mimpi la Deris!!!

4 comments:

Anonymous said...

Aku anak Kelantan tapi cari makan serata dunia. Aku dulu kerja kat Kelantan gaji 5 ringgit satu hari.

HHalem said...

Akuan benar anak Kelantan:-)

Anonymous said...

Pantat lah......porak peranda melayu kerana siapa? Miskin melayu kerana apa? Sesat sasau akidah islam asalnya daripada siapa?
Apa kelantan sahaja ke yang ada melayu? Kelantan sahaja yang Islam? Perniagaan hebat,teroka tanah, terika burit siapa? Cakap, berlagak, dengan imej islam tapi islam dilacurkan oleh siapa? memang memantatlah orang melayu sekarang?????????

anti bohmau said...

di klate ni kalu orang luar tak mari kerja jd polis, askar, doktor, misi, cikgu, pekerja2 jabatan kerajaan persekutuan yg lain, rasa2nya tak ramaila sgt sbb anak klate sendiri ramai yg cabut duduk di luar...cuba buat survey tengok?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI