TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Tuesday, November 1, 2011

BOLEH KASI KE?

Enam rakyat Malaysia yang bekerja di luar negara menfailkan permohonan kebenaran untuk semakan kehakiman bagi mendesak Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mendaftarkan mereka sebagai pengundi tidak hadir pada pilihan raya umum akan datang.

Mereka memfailkan permohonan itu di pejabat pendaftar Mahkamah Rayuan dan Kuasa-Kuasa Khas, 25 Oktober lalu melalui Tetuan Chooi & Company. Media memperoleh salinan permohonan itu, hari ini.

Permohonan itu akan didengar di hadapan hakim, Datuk Rohana Yusuf, 14 November ini.

Dalam permohonan itu, enam pemohon iaitu, Teo Hoon Seong seorang doktor, V Vinesh seorang jurutera elektrik, Paramjeet Singh seorang usahawan, Yolanda Sydney Agustin seorang doktor, Sim Tze Wei seorang penterjemah dan arkitek perisian Leong See See, menamakan SPR sebagai responden.

Mereka yang menetap di United Kingdom itu, antara lain memohon satu deklarasi bahawa mereka sebagai warganegara Malaysia yang menetap di luar negara adalah berhak didaftarkan sebagai pengundi tidak hadir.

Mereka juga memohon perintah certiorari bagi membatalkan keputusan SPR melalui surat bertarikh 9 September lalu, yang tidak mendaftarkan mereka sebagai sebagai pemilih tidak hadir.

Selain itu, mereka juga memohon perintah mandamus bagi mengarahkan SPR untuk mendaftarkan mereka sebagai pengundi tidak hadir, dan perintah lain yang perlu bagi membolehkan mereka didaftarkan sebagai pengundi tidak hadir atau pengundi pos pada pilihan raya umum akan datang.

- Bernama

Mereka-mereka ini, semuanya makan, minum, kerja, tidur, berak, kencing dan segala-galanya diluar negara. Balik Malaysia entah berapa tahun sekali. WAJARKAH mereka nak masuk campur dan sibuk untuk menentukan siapa yang akan mewakili kita di sini? 

Apa pandangan anda sekalian?

4 comments:

Anonymous said...

just two words to them: "GET LOST"

Anonymous said...

threelah.. "go to hell"

HHalem said...

empat laa.

"What The Moth Fucker"

Anonymous said...

mereka bersenang lenang diluar negara , entah dalam 10 tahun balik cuma sekali itu pun kerana melawat datuk yg mati !

manusia2 macam ini jgn dilayan kehendak mereka , tiada gunanya ! ini semuanya adalah taktik pembangkang , ini taktik langkah pertama !

esok , akan ada lagi manusia sebegini akan buat , pastinya penyokong pembangkang , seandainya tdk diluluskan , mereka akan jadikan kes ini sebagai rujukan ! lalu kes sebegini akan berulang dan berulang , akan berjangkit pada perbuatan dan perkara lain pula , akhirnya siapa yg rugi ? negara !!

jika kita layan perkara ini sekali , esok jgn menyesal sekiranya kita mendapati rupanya kita dikenakan dalam baik senyum mereka !

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI