TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Wednesday, November 30, 2011

HOT!!!...AZIZ BARI NAK RESIGN, STUDENT TAK DEMO KE?

Aziz Bari memberitahu FMT bahawa dia nak resign dari UIA dan keputusan tersebut hanya akan diketahui dalam masa seminggu lagi samada ianya menjadi kenyataan atau tidak. 

Tapi Prof yang tak sudah-sudah mencipta isu ni, dia nak berhenti tak lah terus berhenti. Sebelum berhenti dia cakap pulak sebab dia berhenti kerana kesiankan kawan-kawan rapatnya yang teraniaya disebabkan olehnya. Ayat tu semacam nak menunjukkan bahawa pengurusan UIA menganiaya kawan-kawannya. Bagus betul...... sebab kawan-kawan sanggup berhenti kerja. Apa ke nanti kawan-kawan tu yang akan tolong beli beras dan bayarkan hutang?

Ataupun Aziz Bari dah macam kera sumbang di UIA kerana tiada kawan? Kalau aku pun yang kerja kat UIA, aku tak nak kawan dengan Aziz ni, kalau nampak dia, dari jauh aku menyimpang ke jalan lain.


Bagus le kalau dah nak resign. Kurang-kurangnya kurang satu batu api kepada bebudak yang sedang belajar. Biasanya orang kalau nak resign kerana marah, dia tak cakap-cakap, terus hantar surat, orang terima ke tidak, terus tak datang kerja. Ini macam nak mintak belas kesian aje. Jangan nanti bila dah berhenti, pagi-pagi tersasul pergi ke UIA lagi!!!

Ehhh....tak de ke bebudak yang nak tunjuk perasaan nak pujuk Aziz Bari supaya jangan resign? Kalau tak da, maknanya Aziz Bari memang tak punya makna apa-apa kepada studentnya.

12 comments:

Anonymous said...

Dia nak berhenti ke, nak mampus ke tak penting lah bagi aku ni. He is just another soul in this world. Kalau dia Abraham Bell ke atau pencipta apa2 ke, sedih juga, huh mamat ni is nothing. Yg ada his cheap mouth only like many people in this world, just like me.

Anonymous said...

suruh aziz beri2 pulangkan semula duit gaji dia sepanjang jadi pensyarah. tu duit rakyat. duit rakyat guna utk membela bangsa bukan jadi petualang bangsa mcm aziz bari.

Anonymous said...

prof kangkung ni resign? memang bagus teramat2 sangat... menghabiskan duit jer bayar gaji dia mahal2 buat apa? takde faedah kat kerajaan pun... perangai macam anjing!!! mengigit balik tuan yang bagi gaji kat dia.. pas ni si kangkung ni boleh bodek boss baru dia si LimGE BABI tu berbakul2 boleh masyuk banyak kat poket..

umat ikhlas said...

bkn setakat resign mampos pun tak pa..aku mak bapak kat kampong yg hidup umpama segan mati tak mahu mengharapkan anak belajar kat uiam untok segulung ijazah tanpa gangguan dari mana2 pihak yg berkepentingan demi utk kuasa dunia khayalan dan menggunakan platform uiam sewajarnya halau keluar dari tempat itu...puaka punya manusia...kahak tuihhh

Anonymous said...

APA NAK DI HARAPKAN LAGI KAT KERBAU BALAR SEKOR NI?.. TAK BAGI UNTUNG PUN... ADER KAT UIA PUN MENYEMAK MACAM GAGAK, BISING TAK TENTU PASAL.. SURUH BERHENTI MASUK POLITIK TAK MAU.. SUDAH MENYUSAHKAN ORANG.. KECIK2 TAK MAU MAMPUS DAH TUA BERUBAN MENYUSAHKAN ORANG!!!

Anonymous said...

APA NAK DI HARAPKAN LAGI KAT KERBAU BALAR SEKOR NI?.. TAK BAGI UNTUNG PUN... ADER KAT UIA PUN MENYEMAK MACAM GAGAK, BISING TAK TENTU PASAL.. SURUH BERHENTI MASUK POLITIK TAK MAU.. SUDAH MENYUSAHKAN ORANG.. KECIK2 TAK MAU MAMPUS DAH TUA BERUBAN MENYUSAHKAN ORANG!!!

Far Lungeng said...

Janganlah berhenti Jis. Warga UIA akan merindui mu. Tiada lagi penglipur lara kat sini nanti. Kerugian besar UIA jika ko tak der. Lepas ko berhenti..sapa yg nak wat statement hina Raja. Ko jer yg berani. Segala statement hapak ko yg lagi hancing tidak akan popular klau ko bukan lagi lecturer UIA. So, pikior banyak2 lah yer..Tapi klau nak juga berhenti, tolong dye rambut ko..supaya orang tak kenal. Takut nanti ada ajer yg ringan tangan lempang ko. Klau ko kat Johor..dh lama kena pelempang. Ok Jis...wa chao..

Anonymous said...

http://www.agendadaily.com/Muka-Hadapan/sendiri-mau-ingat-bila-sultan-selangor-tak-berkenan-orang-politik-masuk-unisel.html

SELASA, 09 OGOS 2011 00:12
... Sultan Selangor bertitah lagi, kali ini mengingatkan pihak-pihak berkenaan supaya politik kepartian tidak dicampuradukkan dalam pengajaran di Universiti Selangor (UNISEL) demi masa depan pelajar institusi itu.

Para profesor dan pensyarah perlu menumpukan perhatian sepenuhnya kepada tugas-tugas mereka untuk mengajar dan berhenti daripada berpolitik di kampus kerana ia boleh menjejaskan masa depan pelajar, titah baginda ketika merasmikan Masjid UNISEL Kampus Bestari Jaya Kuala Selangor.

Menurut Baginda amat merugikan sekiranya seseorang pelajar itu membuang masa untuk berpolitik dan tidak menumpukan sepenuh perhatian terhadap akademik.

"Beta tidak berkenan orang-orang politik atau orang luar yang tidak ada kena mengena dengan universiti ini dijemput memberi ceramah politik atau syarahan politik di dalam kawasan Universiti Selangor.

"Universiti ini adalah tempat untuk belajar, berbincang, dan mengembangkan idea mengenai ilmu serta membuat penyelidikan dan eksperimen tentang sesuatu projek atau penemuan yang boleh menaikkan lagi taraf industri di negeri ini, titah Baginda.

Sultan Sharafuddin juga bertitah baginda telah menerima pengaduan daripada ibu bapa yang prihatin mengenai isu berpolitik di UNISEL dan jika ini berterusan, kemungkinan besar ada ibu bapa yang tidak akan menghantar anak-anak mereka untuk melanjutkan pelajaran mereka di universiti ini.

Anonymous said...

http://www.sahabat-gunung.com/2011/10/jangan-cakap-tak-serupa-bikin-bela-aziz.html
Jangan Cakap Tak Serupa Bikin.. Bela Aziz Bari Tapi Lupa Khianat Dr Rosti
Bagi penganalisis politik dan ahli akademik, Prof. Dr. Ahmad Atory, tindakan yang dibuat oleh UIA terhadap Aziz Bari adalah berkaitan dengan tugasnya sebagai penjawat awam yang tertakluk kepada perintah am dalam melaksanakan tugas.
“Kedudukan Aziz Bari juga sama seperti saya iaitu penjawat awam jadi segala kenyataan yang dikeluarkan walaupun dalam dunia akademik tetapi masih tertakluk sebagai kakitangan kerajaan apatah lagi kerajaan tersebut adalah Barisan Nasional (BN),” katanya yang juga menjawat pensyarah di Pusat Pengajian Sains Kemasyarakatan Universiti Sains Malaysia (USM).
Difahamkan Aziz Bari menerima surat tunjuk sebab daripada UIA ekoran tindakannya mempertikaikan titah Sultan Selangor berhubung pemeriksaan JAIS di sebuah gereja di Petaling Jaya baru-baru ini.
Tindakan tersebut telah menimbulkan polemik sehinggakan wujud segelintir pihak yang mahu mewujidkan himpunan membantah penggantungan tugas beliau atas alasan membelakangkan prinsip ‘kebebasan akademik’.
“Kebebasan ada hadnya walaupun dalam dunia akademik kerana semua yang terlibat tidak boleh bercakap sesuka hati dengan menyentuh mana-mana pihak semata-mata untuk kepentingan peribadi atau ada agenda tertentu apatah lagi dalam hal-hal yang melibatkan sesitiviti; tambahan pula apa yang dipertikaikan oleh Aziz Bari adalah titah Sultan Selangor yang sememangnya mempunyai tanggungjawab dan kuasa penuh atas agama Islam dan adat istiadat orang Melayu dan rakyat di seluruh negeri Selangor.
“Jika mahu bercakap tentang kebebasan janganlah bersikap berat sebelah sebaliknya biarlah adil dan memberikan pihak universiti kebebasan juga untuk mengambil tindakan atas kenyataan yang telah dikeluarkan oleh Aziz Bari yang secara tidak langsung telah mengheret nama universiti terbabit.
“Salahkah pihak universiti mengeluarkan surat tunjuk sebab kepada kakitangannya dan sewajarnya, sebagai seorang ahli akademik maka Aziz Bari perlu bertanggungjawab atas kenyataan yang telah dikeluarkannya dan ikutlah prosedur dengan menjawab saja surat tunjuk sebab yang dikemukakan,” katanya.

Anonymous said...

Ini lah masaalahnya jika tidak mengerti perbezaan lesen akademiknya (AUKU). Setiap satu tindakan memerlukan lesen. Motosikalpun ada lesen 2A dan 2B. Mana boleh satu lesen pukul habis utk semua hal. Satu bini satu lesen, tidak boleh satu lesen untuk 4 bini. Jika sayang lesen akademik, buat cara akademik, Jika mahu berpolitik, daftarlah sebagai orang poltik dibawah parti politik dibawah Akta Pertubuhan tapi keluarlah dari UIA. Tak boleh nak semua, politik nak akademik pun nak.

Keberanian pengurusan UIA harus dipuji kerana tegas membendung pensyarah-pensyarah yang memperkudakan IPTA bagi agenda politik peribadi mereka.

Sudah terantuk baru terngadah! Dalam politikpun ada asam garamnya juga jika itu yang didamkannnya.

Anonymous said...

Saya budak UIA jgk la...elok la benti,makan gaji ngan gomen tp lawan gomen...mcm ni la bandingan dia,papa mama bg duit tp lawan papa mama...nak cite kan,ada 1 lecturer tu tampal gmbr pembangkang kat pintu bilik dia...bilik dia hujuuuuuuuung skali..orang laen x mo kawan kot...

Anonymous said...

Benti je la Abang Ajis.masuk calon PRU 13 nanti.awak bijak sangat.terlampau bijak sangat.lebih bijak.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI